#12 af MariaGL (slettet)
For meget protein, for lidt kulhydrat.
Du læser en tråd i debat > kostMariaGL (slettet)
re: For meget protein, for lidt kulhydrat.
Det maximale jeg har hørt man må indtage om dagen er 2 g pr. kg kropsvægt.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du vejer, men 166 g, lyder af virkelig virkelig meget.
Hvad spiste du denne dag, med så højt proteinindhold?
Læs iøvrigt evt. denne side: nuex.dk
Vh. Maria
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du vejer, men 166 g, lyder af virkelig virkelig meget.
Hvad spiste du denne dag, med så højt proteinindhold?
Læs iøvrigt evt. denne side: nuex.dk
Vh. Maria
13 år6. juni 2011 kl. 20:46
Need2befit (slettet)
Jeg vejer 56kg.
- kylling to gange den dag, (;
- kylling to gange den dag, (;
13 år6. juni 2011 kl. 21:50
MariaGL (slettet)
Så synes jeg godt nok det er ret meget.
13 år6. juni 2011 kl. 22:09
rdrd (slettet)
Hvis man indtager mere protein end kroppen kan bruge, så lagres det som fedt. Det samme er gældende med kulhydrat.
Jeg tror at det bedste er at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger så godt man kan.
Jeg tror at det bedste er at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger så godt man kan.
13 år7. juni 2011 kl. 13:58
veile
Din kost ser rigtig fin og sund ud, men desværre noget ensidig.
tror det vil være en rigtig god ide at indføre nogle sunde kulhydrat og fedt "kilder"
avocado og mandler(nødder i det hele taget) er sundt og nemt at tilsætte din sædvanlig kost.
Hele korn er meget sunde og kan f.eks. komme fra meget groft rugbrød eller havregryn.
Jeg bager rugbrødsboller hver morgen. Det er en dej som kan stå i køleskabet i ca. 3 dage. hvad man putter i er nærmest valgfrit. Jeg har faktisk kun en lille mængde rugmel til at binde det hele lidt sammen. Resten er kerner, frø og nødder.
Jeg tror også at det vil være en god ide at skære protein ned til max. 120g pr. dag :-)
tror det vil være en rigtig god ide at indføre nogle sunde kulhydrat og fedt "kilder"
avocado og mandler(nødder i det hele taget) er sundt og nemt at tilsætte din sædvanlig kost.
Hele korn er meget sunde og kan f.eks. komme fra meget groft rugbrød eller havregryn.
Jeg bager rugbrødsboller hver morgen. Det er en dej som kan stå i køleskabet i ca. 3 dage. hvad man putter i er nærmest valgfrit. Jeg har faktisk kun en lille mængde rugmel til at binde det hele lidt sammen. Resten er kerner, frø og nødder.
Jeg tror også at det vil være en god ide at skære protein ned til max. 120g pr. dag :-)
13 år7. juni 2011 kl. 15:15
Need2befit (slettet)
Jeg kan desværre ikke li havregryn, og lige i de har dage, har jeg ikke meget tid, pga. eksamen... |
Men jeg spiser knækbrød med masser af korn og fibre i...
Men jeg spiser knækbrød med masser af korn og fibre i...
13 år7. juni 2011 kl. 16:22
calcit
jeg kan godt læse anbefalingerne men hvad med os som får for meget protein jeg kan ikke se hvordan jeg kan skære ned ....
13 år7. juni 2011 kl. 18:44
rdrd (slettet)
Jeg ligger da også selv i den høje ende af protein indtag, men så længe at jeg får nok fedt og kulhydratprocenten kun er max 3 % for lav, så synes jeg det er ok.
Man kan også godt få en forkert procent fordeling og alligevel ikke overskride de 2 g pr. kilo kropsvægt. Så prøv at kigge i info>mad>næringsstoffer og se hvor mange gram det drejer sig om. Hvis man vejer 70 kilo så skal man helst have imellem 70 og 140 g protein pr. dag.
Man kan også godt få en forkert procent fordeling og alligevel ikke overskride de 2 g pr. kilo kropsvægt. Så prøv at kigge i info>mad>næringsstoffer og se hvor mange gram det drejer sig om. Hvis man vejer 70 kilo så skal man helst have imellem 70 og 140 g protein pr. dag.
13 år7. juni 2011 kl. 19:03
Sådan så det ud den dag (: