For meget protein, for lidt kulhydrat.

Du læser en tråd i debat > kost

For meget protein, for lidt kulhydrat.
Hej! :D
Jeg er undret mig over noget.
- I de sidste to uger, har jeg fået meget prtein, mere end jeg burde.
- Ligen u er den ca. på 48, men kulhydrat er på 28, (ca!)
og det er meget tit, den er det...
"Skader" det, hvis man får langt over det anbefaldende?
Fordi, jeg mener bare det er godt? men er ikke sikker.
13 år2. juni 2011 kl. 15:30
re: For meget protein, for lidt kulhydrat.
Okay, mit proteintal er på 63 E%, men kulhydrat er på 28E%... :D
13 år2. juni 2011 kl. 15:31
Husk lige på, at din krop altså skal bruge fedt for at tabe sig.. 9% er for lidt! Og din hjerne skal bruge kulhydrater for at fungere..
13 år2. juni 2011 kl. 16:03
Så det er derfor man skal have så mange E% kulhydrater, protein og fedt?
Så det skader ikke... sådan rigtigt? :s
13 år2. juni 2011 kl. 16:21
der er jo nogen som går efter proteinrig kost og ikke så mange kulhydrater. bla har det været i ude og hjemme og så også der var en eller anden avis som havde en artikel om det.
man skulle tabe sig ved at få mange proteiner og ikke så mange kulhydrater. det er vist noget med proteiner mætter mere og kroppen skal bruge mere energi på at forbrænde proteiner end eks kulhydrater....mener det er noget i den stil.

men stadig skal man forbrænde flere kcal end man indtager :)
13 år4. juni 2011 kl. 16:00
Det skader ikke at få for meget protein i forhold til kulhydrat, men det skader at få for lidt fedt. Din krop har brug for mindst 20E% fedt for bl.a. at kunne optage de fedtopløselig vitaminer (A,D & E), så får du for lidt fedt risikerer du at blive fejlernæret, da din krop ikke optager disse vitaminer fra kosten.
13 år4. juni 2011 kl. 20:43
Er ret sikker på at det er hårdt (skadeligt) ved dine nyrer med så høj en mængde protein. Hvor mange gram protein om dagen er det ?
13 år4. juni 2011 kl. 20:58
hvor kan man se, hvor mange gram det er?
13 år4. juni 2011 kl. 21:42
Hej - jeg får meget lidt fedt og er faktisk i tvivl om, hvor meget og hvad jeg skal spise. Nogen forslag?
Til morgenmad får jeg kun smoothis med frugt, gulerødder og Cheasy 0,1% - så der indtager jeg ikke mine vitaminpiller.
Ellers en fin debat...:-)
13 år6. juni 2011 kl. 13:15
@LSJM

Du finder ud af hvor mange gram protein du får ved at gå ind under info, og så mad. Derinde skal du trykke på den mulighed der hedder næringsindhold. (Den er oppe til højre over tabellen.)

Jeg håber du finder det.

Vh. Maria
13 år6. juni 2011 kl. 17:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });