Mad til madpakken

Du læser en tråd i debat > kost

re: Mad til madpakken
Altid grønt og fedtfattigt ;)
Jeg blander ofte gulerødder i dej, det kan vel også gøres her? :)

Linda - Tror det er nemmere at tage resterne fra en hel kylling, det får vi til tider herhjemme.. Jeg finder ud af det, tak! :)

Sommer - "Saltet Caramel Peanut Bars".. Dejligt fyld ;)
Spøg til side - Der er både pizza-fyld og spinat-/skinkefyld, der er gode muligheder, tak :)
13 år28. maj 2011 kl. 12:22
Jeg er rigtig glade for skinkemuffins. En opskrift efter en diabetes kogebog, den er virkelig god og let, også er der næsten intet i :-) De kan fryses og smager også rigtig godt, selvom de er kolde.

Skinkemuffins
Frokostret 10 stykker

1 dl finvalsede havregryn (ca. 30 g)
2 dl mælk med højst 0,7 % fedt
4-5 soltørrede tomater (ca. 25 g)
100 g majs
200 g skinke i tern
200 g hvedemel
1 æg
2 spsk. fedtstof
1½ tsk. bagepulver
1 tsk. tørret oregano
1 tsk. salt
10 dybe muffinsforme

Fremgangsmåde
Sæt havregrynene i blød i mælken i ca. 15 minutter.
Hak de soltørrede tomater fint. Rør alle ingredienserne, undtagen skinke, godt sammen med en håndmikser.
Vend skinketernene i.
Fordel dejen i 10 dybe muffinsforme og bages ved 200° C i ca. 25 min. på midterste ovnrille.

Servering:
Skinkemuffins er velegnede i madpakken med grøntsager til.

Joy
13 år31. maj 2011 kl. 13:40
Det ser godt ud Joy, tak! Og mon ikke majs kan erstattes med gulerødder for at få skåret lidt flere kalorier ud? ;)
Idé til erstatning for tomat? Det er ikke så nemt at få fat på øko (kun meget dyrt, sikkert..)
13 år1. juni 2011 kl. 20:06
Jeg ved, at majs kan du erstatte med ærter.. :-)
13 år2. juni 2011 kl. 14:45
Jeg tror nemt du kan bage dem uden tørret tomat - måske kan du tilsætte lidt krydderurter istedet til at give smag..
13 år7. juni 2011 kl. 09:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });