aftensult.

Du læser en tråd i debat > kost

re: aftensult.
-> Turbomoster: Tvivler på, at kroppen har godt af at klare sig med kun 1000 kalorier om dagen, hvoraf 1/4 er "tomme". Kan du holde energien oppe? Det ville jeg i hvert fald ikke kunne.
13 år22. februar 2011 kl. 14:56
Har læst at kroppen producere sult-hormonet ghrelin når man er træt - træthed øger produktionen af ghrelin med op til 20% - så det kunne være aftensulten skulle kureres ved at gå i seng :o) alternativt kunne man måske gå en aftentur.....
Læs evt. den her
naturli.dk
13 år25. februar 2011 kl. 11:41
Hej med jer.
Der er jo forskel på, om man er virkelig sulten med hul i maven, eller om man er mere lækker-sulten.
Hvis man er rigtig sulten, skal man selvfølgelig have noget der fylder i maven, så man ikke ligger søvnløs af sult. Måske kan man flytte et af sine mellemmåltider fra tidligere på dagen, så har man har plads til et 'dobbelt'-mellemmåltid om aftenen - uden at få flere kcal?
Jeg er selv utrolig lækkersulten om aftenen. Sommetider hjælper det med et æble, andre gange synder jeg med fx chokolade (fy!:) - men rigtig ofte bruger jeg også 'snyde-sødt'. Det kan være gajoler, en skål med Isis karamel is eller lidt hjemmebag bagt uden sukker, men med Perfect Fit i stedet.

Det er virkelig et probelm, som rigtig mange mennesker har - og hvor er det bare irriterende, hvis en ellers vellykket kostomlægning skal ødelægges af aftensulten!

/Louise fra Isis
13 år25. februar 2011 kl. 11:59
Ihr - nej det kniber og jeg var også tit sulten i løbet af dagen :O(( - Har nu lagt min kost lidt om igen - Har taget flere Isis produkter ind, og spiser også mellemmåltider nu, før spiste jeg kun 3 måltider og var vild sulten før aftensmaden - Nu stiller jeg min aften-lækkersult med 20 g Isis Mysli og 100 g Græsk Youghurt 0,2 % i stedet for vingummier :O)) - Youghurten er rørt op med lidt sød, Vanilieessens og Mandelessens - Vild lækkert og indeholder kun 127 Kcal. :O))
13 år2. marts 2011 kl. 08:23
hmm jeg har samme problem... - eller dvs havde... og jeg prøvede at lade være, men det blev jeg bare utroligt nedtrykt af efter et par dage, men så fandt jeg ud af... gulerødder, eller havregryn... det mætter utroligt meget, og det feder ikk ;) og så har jeg opdaget at 8 ud af 10 gange jeg er sulten er det fordi jeg er tørstig... så er du sulten så prøv a drikke en halv liter vand inden du spiser noget, så har du en ide om om det er rigtig sult eller bare "snydesult" :) det er ihvertfald de råd jeg bruger :) håber det kan bruges :)
13 år2. marts 2011 kl. 10:48
Jeg havde den mest dejlige følelse i går aftes. Jeg er nemlig også én af dem som bliver lækkersulten om aftenen og ender med at spise noget jeg fortryder. Men i går var jeg, eller min mave, var sulten. Den rumlede og det føltes som et stort hul, men jeg havde slet ikke LYST til at spise. Så gik i seng med en rumlende mave og det viste sig på vægten i morges. SKØNT! Det plejer nemlig at være lige omvendt; jeg er egentlig slet ikke sulten, men spiser alligevel. Så det var helt mærkeligt ikke at spise selvom min mave var "et hul"..
13 år2. marts 2011 kl. 11:27
Jeg har også denne utrolige irriterende trang til "noget" efter aftensmaden.
Så bruger jeg en rimlig kontant metode. Hvis jeg har spist rigtigt i løbet af dagen, så ved jeg min krop har fået det den skal have, og så er følelsen i maven noget ubehag der skal ignoreres. Så hiver jeg min motivation frem og tænker på hvorfor det er jeg vil tabe mig. Jeg tænker på hvordan det bliver at ligge på stranden med en flot og lækker krop. Og tænker på alle de yndige kjoler jeg skal købe til sommer.
Hvis jeg er oprigtig sulten, fordi jeg har fordelt mine kalorier forkert, så går jeg tidligt i seng og kan kun give Moel ret. Det giver et skønt resultalt på vægten.
Men ja, det er en meget kontant metode.
13 år3. marts 2011 kl. 14:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });