aftensult.

Du læser en tråd i debat > kost

aftensult.
hej alle brugere :)
jeg håber i nyder ferien! jeg er efterhånden kommet ind i en rigtig god rytme hvad angår kostvaner. desværre har jeg stadig enormt svært ved at styre det om aftenen, og det sker jævnligt at jeg bukker under og spiser rigtig meget inden jeg går i seng.
er der andre der oplever stor sult hen på aftenen, og så så fald, hvordan klarer i det?
held og lykke til alle!
13 år13. februar 2011 kl. 20:36
re: aftensult.
Uhh.. venter spændt på svar også. Har det præcis som dig. Og det er ikke engang fordi jeg spiser for lidt gennem dagen, og derfor er sulten om aftenen. Knækker simpelthen bare..
13 år13. februar 2011 kl. 20:39
nej, lige præcis. det går helt fint gennem dagen, men så kan jeg få ødelagt det hele om aftenen, og det er SÅ ærgeligt! :)
13 år13. februar 2011 kl. 20:53
Det gælder om at spise så maden er godt fordelt over dagen. Og så spise en masse grønsager som kan fylde til aftensmaden :)
Og hvis det går helt galt, så er lidt mad til aften jo også okay.. Så længe det ikke er slik eller andet i den retning. En stav gulerod eller sådan noget er jo fint :)
13 år13. februar 2011 kl. 21:53
Jeg har det på samme måde - nogen gange hjælper det, hvis jeg børster tænder efter aftensmaden. Så føler jeg lidt det er dumt at spise, for så skal jeg jo børste tænder igen inden jeg skal sove;-) + det er ikke alt mad der smager vildt godt ovenpå tandpasta.

Men jeg vil helt sikkert gerne høre flere gode ideer.
13 år17. februar 2011 kl. 10:15
Ja det med at børste tænder er et godt råd.........efter aftensmaden tager jeg et stort krus kaffe og det er altså alt i alt en stor fylde som mætter jeg kender ikke til sult om aftenen.............
13 år17. februar 2011 kl. 11:16
Jeg bliver også tit fristet til at spise flere kcal om aftenen og det er egentlig ikke fordi jeg er sulten, og det er dét som er så irriterende. Jeg spiser selvom jeg ikke er sulten.. Det med at drikke kaffe (eller i mit tilfælde te) kan jeg ikke om aftenen. Ville rigtig gerne nyde en kop grøn te, men så kan jeg desværre ikke falde i søvn..
13 år17. februar 2011 kl. 11:44
Hej, sådan har jeg også haft før, men nu føler jeg at jeg har rigtig godt styr på det, men hvis det skulle ske, at jeg føler lidt sult om aftenem mens jeg sidder på sofaen og familien hygger med noget mund godt og kaffe, så tager jeg et glas vand, som fylder godt i maven, og hvis det ikke er nok, tager jeg bare en appelsin frugt. Og så er den klaret ; )
Håber at I kan bruge mit svar til noget der ude.
Mvh.
Katia
13 år18. februar 2011 kl. 11:41
ja, så skete det altså igen :/
det har ellers været en super god ferie uge - har spist fornuftigt og dyrket masser af motion, hvilket har resulteret i et tilfredsstillende vægttab. alligevel knækkede filmen igår, og jeg spiste som en sindsyg lige inden jeg gik i seng. det er ikke engang søde sager jeg får trang til, bare mad generelt. øv, det har virkelig ødelagt min dag og mit humør. jeg håber i andre holder modet oppe!
13 år19. februar 2011 kl. 19:05
Jo tak, jeg kender kun alt for godt den aftensult - Jeg vil ikke nægte mig selv noget, for så holder vægttabet ikke i længden :O))

Jeg beslutter derfor, hvad jeg vil spise/hygge med om aftenen, allerede fra morgenstunden og taster det ind i regnskabet - og det kan sagtens være feks. en halv pose/75 g Paletti Familie mix (Vingummi) indeholder 252 kal. - Så fordeler jeg de resterende ca. 750 kalorier (for mit vedkommende) over resten af dagen :O))
13 år20. februar 2011 kl. 09:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });