Skyr - Kom med forslag...
Du læser en tråd i debat > kostRollike
re: Skyr - Kom med forslag...
Jeg har ikke selv prøvet det endnu... Men når min stevia plante er vokset sig godt og kæmpe stor har jeg planer om at forsøge mig med bær og hakkede stevia blade rørt med skyr :) jeg venter dog lige nogle måneder endnu så solen kan få lov at nære min plante lidt endnu :)
Til info kan jeg fortælle at skyr hverken kan fryses eller opvarmes i sovs :)
Jeg har ikke forsøgt at blende det... alm. yoghurt bliver helt tyndt som drikke yoghurt, når man blender det... nogen der ved om skyr også gør det?
Til info kan jeg fortælle at skyr hverken kan fryses eller opvarmes i sovs :)
Jeg har ikke forsøgt at blende det... alm. yoghurt bliver helt tyndt som drikke yoghurt, når man blender det... nogen der ved om skyr også gør det?
13 år16. februar 2011 kl. 19:45
Har nu fået øjnene op for skyr og nu laver jeg næsten hver dag en potion skyr m. jordbær. Det er simpelthen så lækkert!:) Jeg tager ca. 80 g. frosne jordbær op om aftenen og stiller dem i køleskabet. Når jeg kommer hjem fra arbejde dagen efter er de blevet bløde er har afgivet lidt saft. Jeg moser dem med en gaffel og blander det med 150 g. skyr og tilsætter lidt sødemiddel. Voila; min egen SUNDE og MÆTTENDE yoghurt. Tallene ser således ud: (skyr står nederst)
kcal protein kulhydrater fedt
134 20 73 41
120 68 47 4