Skyr - Kom med forslag...

Du læser en tråd i debat > kost

Skyr - Kom med forslag...
Jeg er blevet anbefalet at spise skyr til morgenmad pga. det høje protein indhold, men smag og konsistens er lidt speciel, synes jeg...

Nogen der har nogle gode forslag til, hvordan man kan spise / sammensætte måltidet, så det bliver lækkert og velsmagende???

Hvordan gør I andre???
13 år6. december 2010 kl. 20:16
re: Skyr - Kom med forslag...
Konsistensen bliver lidt anderledes når man lige rører lidt i den - synes jeg :-)
Mht smag, så synes jeg det er ok. Men med god müsli på!!! Eller frugtstykker i, banan æble mm.
Nu er det jo ikke jordbærtid, men det er ellers lækkert i.
Har en veninde der spiser det med sukkerfri marmelade i :-)
13 år6. december 2010 kl. 21:22
i forhold til konsistensen plejer jeg at komme lige en lille smule vand i.. røre rigtig godt rundt, så det bliver lige en anelse mere flydende. det gør det for mig.
- og som der allerede er forslået. frygt, evt lidt müsli, hvad du ellers ville komme på fx. a38 ville gøre det samme godt. (:
13 år7. december 2010 kl. 10:43
Hej,
Jeg blander en lille smule cheasy 0,1% med smag i. Så bliver både smag og konsistens bedre - ellers blander jeg 2 spsk kalorielet jordbærgrød i mine 200g skyr.

Håber det kan bruges
13 år7. december 2010 kl. 11:55
Tak for svar... Altid rart med lidt inspiration. :-)

Prøvede én dag med banan i, ligesom i min A38, men det var noget lidt underligt noget, da det ikke rigtig blev blandet ordentlig sammen...

Men her til morgen var det dog lidt bedre, da jeg blandede lidt A38 i og så med vanille, kanel, hindbær og mandler - Nam nam!!!
13 år7. december 2010 kl. 19:59
På island hvor man kan få skýr i mange flere variationer end her i Danmark. melonsmag, banensmag, jordbærsmag. osv der blander man mælk i det når man spiser det.. Smager FANTASTISK godt, jeg elsker skýr. specielt den med melonsmag, en skam den ikke findes i Danmark.

I øvrigt når en islænding siger Skýr rigtigt hurtigt lyder det som om han siger "skidt". Det havde jeg og min veninde enorm stor morskab med da vi arbejdede deroppe. .. :D
13 år12. december 2010 kl. 23:17
Da jeg var en tur deroppe og fik serveret Skyr til morgenmad, fik vi frugtsalat til og et ahornsirup hældt henover. Det har jeg også gjort herhjemme. Super lækkert, synes jordbær, hindbær, blåbær, banan, honningmelon, kiwi og æbler er rigtig gode til.
13 år14. december 2010 kl. 21:36
Jeg bruger rigtig meget skyr. I smoothies med skyr, banan, bær og vanilleessens. Eller lav en ala bircher musli: tag revet pære (evt æble jeg synes bare pære bliver bedst), gryn (havregryn, boghvedegryn, byggryn etc), evt nogle kerner og rosiner hvis det skal være rigtig godt og bland med skyr. Lad det stå i køleskabet i lukket dåse næste morgen og vupti så er morgenmaden også hurtig og evt nem at tage med i toget :0) Jeg kommer gerne vanilleessens og/eller kanel i også.
13 år14. januar 2011 kl. 22:00
Uhm ahornsirup er godt til mange ting... Jeg bruger også gerne agavenektar :)

begge dele er rigtig fine til skyr og andre mejeriprodukter :)

Jeg har endnu ikke samlet så mange opskrifter med skyr, men lidt er det da blevet til... måske det kan bruges. De kan ses her :)

valo.dk
13 år27. januar 2011 kl. 15:26
Hej MGP09.

Charlotte Hartvig anbefaler i sine bøger at blande halv fromage frais med halv cheasy yoghurt for at få den rette sammensætning med masser af protein. Det smager også godt:)
Jeg kunne forestille mig, at det fungerer på samme måde med skyr og cheasy?
Skyr og formage frais ligger i hvert fald meget tæt på hinanden rent ernæringsmæssigt.

/Louise fra ISIS
13 år4. februar 2011 kl. 15:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });