Hej Mette,
Denne side (tror jeg) er sat op efter de danske foreskrifter (kost-pyramiden). Men hvis man er paa kur mener jeg man skal satse paa kun 20-25% energi fra fedt - ellers kan det vaere svaert at blive maet og samtidig tabe sig.
Det er dog et problem hvis du faar for lidt fedt, da kroppen skal bruge fedt til at forbraende fedt! Det er ikke det store problem at faa for meget protein, men da de fleste protein-kilder er koed, kan det vaere svaert at undgaa samtidigt at faa for meget usundt fedt (dyrefedt).
Flere af de kure der er moderne lige nu, har meget stoerre protein indtag end 20%. Atkins diaeten har et meget stort protein indtag (kulhydrat er naermest bandlyst), men det kan vaere lidt svaert at overholde hvis man ikke er den store koedspiser (har selv samme problem).
Kuren "The Zone" har energifordelingen: Kulhydrater: 46% / Protein: 34% & Fedt: 20% (= a protein-2-carbohydr. ratio of 0.75, which is 3g of protein for every 4g of carbohydrate)
Der er nok ingen tvivl om at disse kure er meget effektive, men jeg maatte give op da man skal fx spise protein hele tiden - fx aeggekage m.skinke til morgenmad (bvadr!) osv. Og jeg havde heller ikke lyst til at leve uden broed/gryn/pasta/kartofler.
Jeg kender ikke dit mirakel produkt, men hvor meget kulhydrat er der i? Hvor meget af det er sukker? Hvis en stor del er sukker, vil det paavirke dit blodsukker, og goere dig sulten igen hurtigt efter. I saa fald er det ikke en god snack. Hvis det indgaar som en stor del af dit madindtag, er det nok heller ikke super, da der naeppe er ret mange vitaminer/mineraler i.
Mvh Lone
#2 af lomm (slettet)
Der er simpelthen noget jeg ikke kan forstå. Hvorfor skal man have mellem 25-35% fedt om dagen og kun mellem 10-20% protein. jeg mener, hvad ville der være galt i at få for meget protein, og for lidt fedt?
Så undrer jeg mig over noget andet. Jeg har kigget lidt på værdierne i sådan noget cheasy yoghurt (det men vanilie er jeg nemlig blevet helt vild med!) Kan det virkelig passe er det er så sundt? Man kan jo spise uendelig meget af det, eftersom der ikke er særligt mange kalorier i, næsten ikke noget fedt, og så er der desuden enormt mange proteiner i, hvilket er perfekt for mig, eftersom jeg ikke spiser så meget kød, og derfor somme tider har svært ved at få nok proteiner. Men kan det virkelig passe at jeg har fundet et mirakel-produkt her???
Mvh Mette