#12 af lilja (slettet)
Hjælp til snacks
Du læser en tråd i debat > kostlilja (slettet)
re: Hjælp til snacks
De sidste par dage har jeg fået 150 gram kvark 1% med fintskårne æblestykker - det smager rigtig godt og er også meget mættende så man virkelig føler man får noget. Der er meget protein i kvark, derfor mætter det meget :)
14 år7. april 2010 kl. 12:55
LineMarri (slettet)
mums... det hele lyder så lækkert...
en anden ting man kan gøre er at blende banan og lidt frisk presset appelsinsaft, lidt ligesom budding...
eller stave af gulerødder, peberfrug og agurk.. med guacamole.. lidt lige som chips og dip...
en anden ting man kan gøre er at blende banan og lidt frisk presset appelsinsaft, lidt ligesom budding...
eller stave af gulerødder, peberfrug og agurk.. med guacamole.. lidt lige som chips og dip...
14 år21. april 2010 kl. 13:10
taina (slettet)
Mmmmhh... jeg sidder og bliver voldsomt lækkersulten. Jeg MÅ snart have en blender, kan jeg se :-)
mvh. tina
mvh. tina
14 år22. april 2010 kl. 00:04
Handersen (slettet)
Jeg plejer at spise en nupobar cranberry/blueberry når jeg får lyst til slik.. Der er ca. 120 kcal i en, så synes ikke det er så galt. Og det smager jo som slik.
14 år22. april 2010 kl. 12:53
-En halt banan på en ispind, og kom den i fryseren, dyp den evt i 85% mørk chokolade.
-En lille skål, med mandler og rosiner.
-En god Te evt øko lakridspulver.
-Jordbær milkshake lavet af; 100g frosne bær en banan og meget lidt soyamælk. Tilsæt evt vanilje pulver og citron saft. Lige til at drikke:)
-Æblegrød med kanel og let mælk.
-Lækre ÆbleChips. Æble skåret i tynde skiver drysset med lakridspulver, og i ovnen på 200grader til de er sprøde.
-Riskiks med urtekram peanutbutter.
-Gulerods/pepperfrugt/ agurke stænger med dip. Dip; evt most advokado med chili og hvidløg og måske lidt youghurt. (Jeg synes dog at kims hollyday dip er så god at jeg spiser den med let creme fraish eller græsk youghurt:) Du kan også lavet Tazikki, til dip.
- Løse popcorn poppet i gryde i 1/2tsk jomfru kokosolie. eller olivenolie. (fanatikere kan poppe dem i tilsvarende vand;)
-Friskpresset juice.
-Alle meloner i skiver.
-Lav evt blendede bær om til isterninger, og kom dem i et glas vand:) Sund saftevand:)
-Tørrede dadler, rosiner, figner, annanas, mango:)
- Græskarkerner og solsikkekerner.
- Varm noget soyamælk op i en gryde, og kom ren kakao pulver i. Brug evt lidt birkesød i, som er en god erstatning for sukker, Fordi Jeg har ikke lyst til at bruge sødemiddel, men det kan du jo gøre som du vil:)
-Soyamælk opvarmet i en grude, og tilsat instant kaffe og birkesød. Dejlig Cafe latte:)
Det er nogle af de bedste jeg bruger:)