Hjælp til snacks

Du læser en tråd i debat > kost

Hjælp til snacks
Hei..
Hvor er det bare inspirerende at læse jeres indlæg herinde.. Jeg er selv ny herinde og savner lidt hjælp til nogle sunde snacks..
En gang i mellem når resten af familien åbner en pose Haribo, får jeg lyst til lidt lækkert..
De fleste par gange har jeg laver noget råkost, eller taget et æble.. Men det bliver lidt trist i længden..
Jeg savner lidt inspiration til nogle lækre snacks som ikke nødvendigvis er den gulerod jeg bliver træt af at gnave i..
Jeg mener jeg har hørt noget om nogle æblechips man selv kan lave.?
Har i andre gode forslag.?
14 år16. marts 2010 kl. 11:32
re: Hjælp til snacks
Man kan også skære kartofler i ultra-tynde skiver og give dem en tur i mikroovnen sammen med de krydderier man godt kan lide......det er gode chips :-)

Jeg har også sommetider kogt nogle kik-ærter og efterfølgende ristet dem på panden med krydderier. Også gode chips.

For mig virker vindruer godt....de er søde og for mig virker det psykisk godt at de spises enkeltvis ligesom jeg ville have gjort med slik.

Her i huset arrangerer vi tit om lørdagen et stort frugtfad hvor alt er skåret i mundrette bidder. Så er det ens for alle og selv ungerne spiser en del, selvom de nok hellere ville have haft en pose slik ;-)

Vh Karin
14 år16. marts 2010 kl. 13:05
Jeg har idag fået en super opskrift på proteinsnack

40 g havregryn
100 g æggehvider
60 g proteinpulver (jeg brugte jordbær/hindbærsmag men alt kan bruges
1 lille banan (ca. 60g)

det hele blandes godt og bages i ovnen ved 180 grader i 15 minutter (i en form hvor den er ca. 2 cm tyk)

Det er lidt ligesom en banankage men bare meget sundere :-)
Håber du kan bruge den
14 år16. marts 2010 kl. 19:44
Min yndlings-snack er de frugter, jeg lige føler for, skåret i tern og en ordentlig klat græsk yoghurt med 0,1 procent fedt. Sådan en skålfuld fylder godt i maven - og forbavsende lidt i kalorieregnskabet.

Man kan jo hælde i, hvad man har lyst til, og jo flere forskellige, jo mere spændende bliver det jo (men også mere bøvlet ;-)) På det sidste har jeg været mest til banan, ananas og blommer. Nogle gange er jeg KUN til ananas.

mvh. tina
14 år16. marts 2010 kl. 22:16
hej
jeg bruger meget ( græsk yoghurt, lidt sød, lakridspulver, og dåse frugt cocktail i egen juice)
14 år17. marts 2010 kl. 16:56
En håndfuld nødder og lidt frugt, gulerødder i stave, figenstænger (fås i mange varianter; de smager godt og sødt, også selvom der ikke er sukker i). Græsk yoghurt med hasselnødder (evt. også honning) er bare lækkert! Og marmelade uden sukker på castello eller ristet rugbrød med banan... :) Bon appetit!
14 år20. marts 2010 kl. 17:57
Hjælp til snacks
Mange tak for hjælpen alle sammen.. Nu har jeg nogle idéer til hygge på sofa'en..:)
14 år23. marts 2010 kl. 08:44
Den græske yoghurt bruger jeg også bare med vanille essens og sød (eller vanillesukker alt efter temperament) Og så bruger jeg tit optøede hindbær. Det smager mums med det sure og det søde.
14 år25. marts 2010 kl. 14:38
jeg er ret glad for passionsfrugter, vindruer, rød peber og cherry tomater. det er alt sammen forholdsvis sødt men sundt.

og så er bær jo altid godt :)
14 år25. marts 2010 kl. 18:46
Noget der smager sindsygt godt er en opskrift jeg fandt i bogen; Køkken revolution på høje hæle.

Du tager;
100g tørrede figner
50g mandler
lidt kademomme
1/2 tsk kanel
1 tsk appelsin skal/saft

Kom det hele i blenderen til det er en ens konsistens.
Rul dem derefter i små kugler, og rul dem i ren kakao.

De er intet mindre en fantastiske! Jeg kan kun anbefale dem. Og min kæreste, som hverkan kan lide mandler eller dadler, er os helt tosset med dem:)
14 år5. april 2010 kl. 08:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });