morgenmaden?

Du læser en tråd i debat > kost

re: morgenmaden?
jeg er begyndt at spise all-bran regular med skummetmælk, det syntes jeg smager rigtig godt.
ellers plejer jeg at spise havregryn med mælk og lidt sødemiddel. jeg har også prøvet at blande det nogen gange, det er også rigtig godt. og så drikker jeg et glas vand og et glas juice.
så holder jeg fra kl. 7.30 til kl. 10, hvor jeg får en 100-160 g. vindruer og nogle gange nogle frø/nødder/kerner.
og så spiser jeg frokost kl. 12.
14 år22. januar 2010 kl. 10:16
jeg spiser kl 6 150g cheasy 0.1% youghurt,
så går jeg jige en tur på 3 km (min søn skal i BH, jeg er nemligpåbarsel med lillebror)
så spiser jeg 1 skive rugbrød ved 7.30-8 tiden.
og der er masser af agurk på.
bare youghurten gør mig rigtig mæt, men jeg har aldrig været sådan en der kan spise ret meget om morgenen.. men det SKAL man jo :)

så spiser jeg en gulerod eller noget andet grønthvis jeg er sulten om formiddagen, og frokost kl. 12.

jeg er ligekommet over de der snack-bar's fra nupo, og det skal lige sige at sådan en er suveræn hvis man er lidt lækkersulten om eftermiddagen. den smager godt, mætter imponerende meget, og indeholder 99 kcal
14 år22. januar 2010 kl. 21:56
Jeg spiser enten rugbrød med fedtfattig ost eller havregryn med skummetmælk (eller havregrød.)

Det er det eneste, der kan holde mig mæt indtil frokost...
14 år24. januar 2010 kl. 12:02
Jeg spiser cornflakes med minimælk og sukker. Nogle gange også lidt havregryn sammen med. I dag var det uden havregryn og det fylder 286 kcal i regnskabet. Det er sjældent nok energi til at gøre måltidsfordelings smileyen glad. Men det ser jeg altså stort på.

Jeg klarer formiddagen på 2-4 stykker frugt. Jeg spiser morgen mad kl 6.15 og frokost lidt i 12, så der er lidt tid. Men jeg når sjældent at føle stor sult.
14 år25. januar 2010 kl. 13:56
Jeg plejer at spise yoghurt med havregryn på.. Eller rygbrød med moset banan.. Eller havregrød med rosiner :-)

14 år25. januar 2010 kl. 22:35
Jeg er blevet anbefalet at spise fromage frais, som pga. sit høje proteinindhold mætter meget mere end 'almindelig' youghurt og surmælksprodukter. Jeg spiser 3 dl rørt godt sammen med 1 dl skummetmælk, lidt vaniljepulver i og så fiberkost fra Crusli på toppen (ca. 2 spsk). Det er 350 kcal - og holder mig mæt helt til frokost. Det ville en almindelig youghurt aldrig gøre - så herfra anbefales fromage frais (eller skyr - som er endnu bedre, men også dyrere)
14 år26. januar 2010 kl. 10:09
Idag til morgenmad har jeg spist en pære og en potion havregrød lavet med 1 dl. havregryn, 2 dl. minimælk og med kanel, 3 dråber sødemiddel og en moset banan oveni. Ud over det drikker jeg en halv liter vand til.

det blev 370 kcal og mætter godt :)
14 år26. januar 2010 kl. 15:34
Jeg er vægtvedligeholder og langdistanceløber, så jeg kan godt tillade mig ca. 500 kaloriers morgenmad. En skål ymer med en halv banan og en smule mysli spiser jeg næsten hver eneste dag. Og tit ryger der så ekstra et stykke rågi-knækbrød med ost og en kop the med mælk ned. Når jeg sørger for at få protein og fibre nok, bliver jeg ikke sulten før henved 12. Spiser morgenmad omkring 7-7.30. Hvis jeg spiste cornflakes ville jeg få det dårligt i maven og være sulten igen alt for hurtigt.

Så mit gode råd til morgenmad og alle andre måltider lyder: Spis noget der indeholder protein og fibre - det er sundt og lækkert og det mætter!
14 år30. januar 2010 kl. 22:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });