morgenmaden?

Du læser en tråd i debat > kost

morgenmaden?
hvad spiser i til morgenmad? jeg er vild med surmælksprodukter og plejer at spigs a38 med lidt musli. men jeg bliver bare hurtigt sulten igen. cornflakes er også godt i munden men jeg ved ikke om det er så godt i regnskabet... hvad gør i, nogen som vil dele et godt råd?
14 år21. januar 2010 kl. 10:29
re: morgenmaden?
her til morgen har jeg fået:

1 kop kaffe
1 portion havregrød lavet af 1 dl havregryn og 2 dl vand.
og 1 banan oven i havregrøden istedet for sukker

det mætter længe og kolder kun lidt over 1000 kj
14 år21. januar 2010 kl. 10:40
Jeg spiser altid rugbrød til morgenmad (jeg kan faktisk slet ikke undvære det) - 1 til 1½ skiver - gerne med kødpålæg på - så bliver min kostfiber-smiley og min energifordelings-smiley glade :-)
14 år21. januar 2010 kl. 11:40
Jeg spiser havregrød med frugt som regel banan eller bær og drikker te.
Nogle gange tilsætter jeg protein pulver og kakao hvis jeg ved det bliver en dag hvor jeg ikke lige kommer i nærheden af så meget protein.
14 år21. januar 2010 kl. 12:17
Jeg spiser havregryn, rugfras og mandler, og det er enten med A38, yoghurt, mælk eller kærnemælk, så er min mave glad længe.
Den undrer sig helt hvis jeg i weekenden spiser noget andet, man kan næsten høre den sige: "Hallo, hvad sker der her...sådan plejer det sørme da ikke se ud....

mvh
Bøge
14 år21. januar 2010 kl. 14:45
Jeg tillader mig at spise græsk 2% yoghurt - enten med fibersund, med isis's chokolademüsli eller med lidt sukkerfri syltetøj i. 200 g. Kan ikke huske præcis hvor mange kcl det ligger på, men med kaffe med mælk ligger jeg omk 350 tror jeg.

Det mætter - og så kan jeg altså meget, meget bedre lide det end andre surmælksprodukter.

Hvis jeg bliver sulten omk kl 10 (spiser morgenmad omk 8) tager jeg enten hvidkålssalat - hvis jeg faktisk er sulten - eller tomatsalat - hvis der ligesom bare mangler et eller andet. Ingen af delene fylder særligt i kcl regnskabet.
14 år21. januar 2010 kl. 18:42
Jeg har hårdt fysisk arbejde og spiser ca 60 g havregryn med minimælk, 3 dråber flydende hermesetas og cocos flager. Det smager godt og jeg kan holde det med et enkelt stykke frugt fra kl 7-11:30 hvor der er frokost.
14 år21. januar 2010 kl. 18:42
havregryn m. mælk og rosiner. Det smager godt og mætter dejligt. Jeg spiser morgenmad kl. halv syv, så kan jeg klare mig til 10 - 10.30, hvor jeg får et stykke frugt og en gulerod, og så glæder jeg mig til frokost kl. 12 :)
14 år21. januar 2010 kl. 19:11
Jeg spiser havregryn med mælk HVER morgen, bortset fra de 10 gange om året hvor jeg snupper en gang havregrød eller øllebrød.

Jeg spiser morgenmad kl. ca 5.30 og det kan sagtens holde mig mæt til min første pause kl 9.00, hvor jeg spiser lidt frugt, brød eller surmælksprodukt med frugt
14 år21. januar 2010 kl. 20:09
Grovvalsede havregryn med skummetmælk og 2 spsk. blåbær.
Smager himmelsk!
14 år22. januar 2010 kl. 09:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });