Først om fremmest gætter jeg på at udregningen på lidtfedt, er regnet i kilojoule.
Men stadig ville det give et resultat på 3000 og nogle kalorier hvilket jeg ikke mener at nogen kan tabe sig på medmindre de er eliteidrætsfolk som træner 12 timer i døgnet xD
Jeg har selv lige afprøvet udregneren på lidtfedt.dk og det lader til at hvis jeg ganger med 2,4 og sætter min ønskevægt til 60 så skulle jeg spise 3296kcal dagligt. Men det er helt hen i vejret.
Jeg synes også at beskrivelserne af aktivitetsniveauerne derinde er meget uklare.
Fx er der jo forskel på at dyrke motion 4 x 30min om ugen og at være intensiv sportsudøver, men det kan ifølge lidtfedt.dk komme ud på et.
Og stående arbejde ligger åbenbart på 1,9 og svært fysisk arbejde eller intensiv sportsudøver ligger på 2,0 til 2,4. Det er jo sort. Hehe
Jeg tror ikke at man skal gange med mere end 1,5 for at få et realistisk billede. Hvis du har et nogenlunde gennemsnitligt kalorieforbrug så forbrænder du nok omkring 2000kcal på en normal dag. Hvis du træner meget skal det naturligvis lægges til.
Men der er ikke ret mange kvinder der kommer op på over 3000kcal medmindre de træner virkelig intensivt i flere timer hver dag eller vejer helt vildt meget.
Jeg vil nok anbefale dig at benytte udregneren på madital.dk i stedet, eller evt den der er på motion-online.dk. Jeg tror det er mere realistisk.
#2 af bruger slettet
hilsen karima