hjææææææælp kalorieudregning

Du læser en tråd i debat > kost

hjææææææælp kalorieudregning
jeg har fundet siden lidtfedt.dk og har udregnet hvor mange kalorier jeg skal spise om dagen hvis jeg vil nå min drømmevægt og har intastet hvor aktiv jeg er (halvanden time om dagen hele ugen, mindst) og den er kommet frem ti at jeg skal indtage 12667 kcal om dagen, hvilket lyder helt forrykt. er der noget som har forstand på det, for kunne godt bruge noget hjælp.

hilsen karima
15 år1. november 2009 kl. 17:59
re: hjææææææælp kalorieudregning
Først om fremmest gætter jeg på at udregningen på lidtfedt, er regnet i kilojoule.

Men stadig ville det give et resultat på 3000 og nogle kalorier hvilket jeg ikke mener at nogen kan tabe sig på medmindre de er eliteidrætsfolk som træner 12 timer i døgnet xD

Jeg har selv lige afprøvet udregneren på lidtfedt.dk og det lader til at hvis jeg ganger med 2,4 og sætter min ønskevægt til 60 så skulle jeg spise 3296kcal dagligt. Men det er helt hen i vejret.

Jeg synes også at beskrivelserne af aktivitetsniveauerne derinde er meget uklare.
Fx er der jo forskel på at dyrke motion 4 x 30min om ugen og at være intensiv sportsudøver, men det kan ifølge lidtfedt.dk komme ud på et.
Og stående arbejde ligger åbenbart på 1,9 og svært fysisk arbejde eller intensiv sportsudøver ligger på 2,0 til 2,4. Det er jo sort. Hehe

Jeg tror ikke at man skal gange med mere end 1,5 for at få et realistisk billede. Hvis du har et nogenlunde gennemsnitligt kalorieforbrug så forbrænder du nok omkring 2000kcal på en normal dag. Hvis du træner meget skal det naturligvis lægges til.

Men der er ikke ret mange kvinder der kommer op på over 3000kcal medmindre de træner virkelig intensivt i flere timer hver dag eller vejer helt vildt meget.

Jeg vil nok anbefale dig at benytte udregneren på madital.dk i stedet, eller evt den der er på motion-online.dk. Jeg tror det er mere realistisk.
15 år1. november 2009 kl. 18:53
Hej Karima.
Jeg kan se at vi er næsten lige høje og tunge.
Jeg har været til diætist og hun gav min en plan hvor jeg skulle indtage omkring 1200- 1500 kcal pr. døgn.
Jeg vil tro det er der omkring du også skal indtage hvis du vil tabe dig:0)
Hilsen Rikke
15 år1. november 2009 kl. 19:07
nemlig d r helt ude i hampen. men har nok kommet til at kigge på kilojoule i stedet:-D
ja jeg kan heller ik finde ud af den måde de har sat det op på.
15 år1. november 2009 kl. 19:18
1500 kcal. det var godt nok ik meget. hvordan skal de fordeles. altså skal man spise flest om morgnen og mindst om aftenen. og skal det fordeles ud på 6 gange om dagen? og hvis jeg dyrker halvanden times motion om dagen, skal jeg så have flere kcal eller r d d samme?

undskyld de mange spørgsmål
15 år1. november 2009 kl. 19:22
Det skal deles ud på 5-6 måltider.
Du kan jo prøve det i en uges tid og hvis du føler det er for lidt må du jo bare spise noget mere .
15 år1. november 2009 kl. 20:25
hold da helt ferie, nå men vil da i hvertfald prøve det. det skader ik. men neeeeeeeej hvor blir jeg sulten he he,
15 år2. november 2009 kl. 00:50
Hvis du dyrker 1,5times træning hvor du forbrænder 800kalorier eller noget i den stil, så vil jeg også mene at 1500 vil være en sultekur... Det er lige før du godt kan spise 1800-2000kcal, fordi alene motionen vil give dig et stort underskud hver dag.

Så hvis du ikke synes det er realistisk med 1500, så sæt det hellere op, en slankekur skal jo ikke være uudholdelig for så går den bare i vasken :-)
15 år2. november 2009 kl. 06:44
Jeg får ca 1300-1400 kalorier om dagen og jeg dyrker stadig motion :D
Men kalorierne man forbrænder på løbebåndet, kan man desværre ikke omregne til kalorier i MAD. Så hvis du forbrænder 800Kalorier, betyder det ikke nødvendigvis ikke, at du kan spise 800 ekstra. Jeg aner ikke hvorfor.?! Selvfølgelig kan man spise lidt ekstra. ?! Men min erfaring er, at regnestykket ikke går lige op.

jeg fordeler mine kalorier i Morgenmad, frokost, aftensmad. OG MELLEMMÅLTIDER *S* Mellemmåltider er ofte lidt gnavegrønt eller frugt. Jeg sparer på kylhydraterne. c",)
15 år3. november 2009 kl. 01:54
ja og det der med at slankekuren går i vasken kender jeg desværre alt for godt til. har prøvet i et par dage nu på 1500 og r så sulten hele tiden.
15 år5. november 2009 kl. 00:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });