Alternativer til fedtstof til stegning

Du læser en tråd i debat > kost

re: Alternativer til fedtstof til stegning
Jeg steger oftest på tør pande da vi har nogle gode pander.
Ellers bruger jeg ofte fiskesovs eller østerssovs og soja hvis det er grøntsager.
15 år27. august 2009 kl. 16:57
Ja jeg ville også sige tør pande så. Jeg synes kød smager best på tør pande. Grøntsager er også helt fint på tør pande synes jeg.
15 år28. august 2009 kl. 22:02
I en periode, brugte jeg også kun vand når jeg skulle stege grøntsager på panden. Før i tiden brugte jeg en smule olivenolie, hvis det var nødvendigt. Men ellers prøver jeg helt at undgå fedtstof, når jeg selv skal kokkerere. Desværre er vi flere i huset - så kokken i hjemmet, står for madlavningen det meste af tiden. Og hun bruger (for meget) olie. Både i ovn og stegning. Hun mener maden ellers bliver "tør".

Lige en kommentar til det med de sovse du bruger.
Det er fint du gør det - men der er jo selvfølgelig salt i soya, så i princippet bruger man salt i maden alligevel. Og nogle gange bliver det til mere salt i maden, når man bruger soya, end hvis man selv, med måde, brugte bordsaltet til bords. Så pas på med alt for meget soya.
15 år30. august 2009 kl. 09:21
Ved der er salt i soya.
Men mener bare at når jeg så bruger soyaen så er jeg fri for at tilsætte køkkensalt...
15 år30. august 2009 kl. 10:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });