#11 af bruger slettet
Fedtfattige pølser?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Fedtfattige pølser?
Præcis, håber Belfast kommer forbi og forklarer lidt mere. Det kunne være rigtig interessant at prøve at lave pølserne selv, og så ved man hvad der kommer i, og man burde også kunne styre fedtindholdet lidt nedaf :-)
15 år31. juli 2009 kl. 09:39
Belfast (slettet)
Hov glemte da lige helt det med pølserne.
Vi har en køkkenmaskine man kan sætte en lille tud på som hedder et pølsehorn. Man kan vist også få en til at sætte på en gammeldags kødhakker.
Vi køber altid fedtfattigt kød svin eller okse og putter en masse krydderurter i feks rosmarin, timian. Chili er også super at putte i.
Jeg har fundet noget der hedder røgsalt i kvickly og andre steder det får pølserne til at smage super godt.
Det bedste resultat har vi fået ved at bruge lammetarme frem for svinetarm da den er tyndere men desværre også mere dyr. Ellers putter vi revet løg hvidløg stærk sennep i. Der er masser af opskrifter på nettet man kan eksperimentere med. Det er sjovt og smager super godt
Hilsen Rikke
Vi har en køkkenmaskine man kan sætte en lille tud på som hedder et pølsehorn. Man kan vist også få en til at sætte på en gammeldags kødhakker.
Vi køber altid fedtfattigt kød svin eller okse og putter en masse krydderurter i feks rosmarin, timian. Chili er også super at putte i.
Jeg har fundet noget der hedder røgsalt i kvickly og andre steder det får pølserne til at smage super godt.
Det bedste resultat har vi fået ved at bruge lammetarme frem for svinetarm da den er tyndere men desværre også mere dyr. Ellers putter vi revet løg hvidløg stærk sennep i. Der er masser af opskrifter på nettet man kan eksperimentere med. Det er sjovt og smager super godt
Hilsen Rikke
15 år3. august 2009 kl. 09:56
bruger slettet
Belfast - det der tarm hvor køber man det?
Det lyder altså bare godt med de pølser det må jeg prøve en dag
Det lyder altså bare godt med de pølser det må jeg prøve en dag
15 år3. august 2009 kl. 10:16
SiriS (slettet)
Det lyder bare rigtig godt med hjemmelavede pølser, det har jeg mærkeligt nok aldrig tænkt på selv at lave. Jeg kender faktisk en som af og til laver pølser selv, men han har åbenbart ikke været inspirerende. Han triller bare farsen og ruller et eller andet net på, det er nogen hinder af en art, som jeg gætter på man kan få hos slagteren. De kan altså godt laves uden 'pølsehorn'.
Det der røgsalt indeholder sansynligvis smagsforstærker. Jeg undgår generelt det stof fordi det har en rædselsfuld eftersmag, er et problematisk tilsætningsstof, og jeg har netop læst at det bevisligt forstærker sultfornemmelsen. Kig efter det i chips, jeg har kun fundet to slags (øko) som ikke indeholder det.
Det der røgsalt indeholder sansynligvis smagsforstærker. Jeg undgår generelt det stof fordi det har en rædselsfuld eftersmag, er et problematisk tilsætningsstof, og jeg har netop læst at det bevisligt forstærker sultfornemmelsen. Kig efter det i chips, jeg har kun fundet to slags (øko) som ikke indeholder det.
15 år7. august 2009 kl. 09:38
bruger slettet
Nogen der har nogle opskrifter på pølser? Jeg kan slet ikke lige gennemskue hvordan man laver det?
15 år8. august 2009 kl. 09:47
bruger slettet
Ang opskrift så prøv at led på grillguru.dk der er der flere der selv laver pølser og ryger dem på grillen efterfølgende.
15 år9. august 2009 kl. 04:12
bruger slettet
Tak det vil jeg prøve
15 år10. august 2009 kl. 19:46