#12 af Walleh (slettet)
smoothie
Du læser en tråd i debat > kostWalleh (slettet)
re: smoothie
Jeg spiser gerne min egen hjemmelavede til mogenmad, den er simpelthen så nem og lækker, og næsten ingen kalorier!
400g frosne jordbær
1/4L SKUMMETmælk (vigtigt)
½ spsk flydende sødemiddel
Det ser ikke ud af så meget når man først hælder det ned i blenderen, men skummetmælken gør at det blive så dejligt og cremet, ligesom is :D Og det smager fantastisk.
Man kan selvfølgelig hælde lidt andre bær, eller lidt saft i, men hovedingrediensen skal helst være jordbær, da andre bær ofte "skiller", så der kommer saft på toppen, og skum forneden.
400g frosne jordbær
1/4L SKUMMETmælk (vigtigt)
½ spsk flydende sødemiddel
Det ser ikke ud af så meget når man først hælder det ned i blenderen, men skummetmælken gør at det blive så dejligt og cremet, ligesom is :D Og det smager fantastisk.
Man kan selvfølgelig hælde lidt andre bær, eller lidt saft i, men hovedingrediensen skal helst være jordbær, da andre bær ofte "skiller", så der kommer saft på toppen, og skum forneden.
15 år1. august 2009 kl. 11:42
Louise79 (slettet)
Når/hvis jeg laver smoothie er det efter følgende model:
Ca. 200 gram frossen frugt - alt kan bruges
Ca. 2-2½ dL kærnemælk
Evt lidt sødemiddel, afhængig hvad frugt jeg har valgt.
Ved store bær som jordbær tager jeg dem op af fryseren ca ½ time før, så de når at tø en lille smule, eller er det for hårde for min blender.
Ca. 200 gram frossen frugt - alt kan bruges
Ca. 2-2½ dL kærnemælk
Evt lidt sødemiddel, afhængig hvad frugt jeg har valgt.
Ved store bær som jordbær tager jeg dem op af fryseren ca ½ time før, så de når at tø en lille smule, eller er det for hårde for min blender.
15 år2. august 2009 kl. 11:00
KarinaHadsten (slettet)
Det med at det er hårdt for blenderen kan også løses ved lige at gi de frosne bær en tur i mikroovnen :-)
15 år3. august 2009 kl. 10:49
SiriS (slettet)
Jeg bruger tit banan i mine smoothies, så er de søde nok. Jeg kunne aldrig finde på at bruge kunstige sødemidler. ;-)
Lidt mynte i er også godt - især med melon
Af og til drikker jeg også lige dele kærnemælk og appelsinjuice, - og nyder syrligheden. Men det er ikke en smoothie efter mine begreber. En smoothie skal i blenderen.
Lidt mynte i er også godt - især med melon
Af og til drikker jeg også lige dele kærnemælk og appelsinjuice, - og nyder syrligheden. Men det er ikke en smoothie efter mine begreber. En smoothie skal i blenderen.
15 år7. august 2009 kl. 09:25
Jeg selv bruger for det meste
1 banan
½ dl kogte kikærter
1 dl frosne bær (undtagen i højsæson, hvor jeg får dem friske)
1-2 dl vand/juice
2 spsk hørfrøolie
1 tsk probiotika (helsekosttilskud til maven)
1 tsk vanille
isterninger
Er det til aftenhygge hvor det erstatter kage eller lign, plejer jeg at lave denne variant.
1 banan
2 spsk ren kakao
1 tsk vanille
2 spsk hørfrøolie
1 tsk probiotika
2 tsk jordnøddesmør eller cashewnøddesmør
1-2 dl vand