Nærringsindhold i konserves

Du læser en tråd i debat > kost

re: Nærringsindhold i konserves
Det kan altså ikke være ligemeget om de 80kcal pr 100 gram skal ganges med 230g kikærter (netto) eller med 400g kikærter og vand(brutto)

Da vand og salt står som en del af ingredienser skal det nok være 400g men må indrømme at jeg ikke plejer at gøre sådan for dåsemad....
16 år3. oktober 2008 kl. 15:19
re: Nærringsindhold i konserves
jeg kiggede bag på alm kikærter i føtex og synes der stod noget med 300 kcal?? Så måske vandet tynder dem ud hvis der kun er 80 kc i dåsen? Ved ikke om det overhovedet er muligt. Jeg er træt og lovlig undskyldt =))
16 år4. oktober 2008 kl. 00:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });