Mums det lyder godt. Jeg misunder din fantasi til retter nogle gange. Men måske min fantasi bliver stoppet af en ufattelig kræsen mand og børn som ikke helt har lært det endnu.
Jeg tror 45 minutter er rigeligt. Mener at kyllingefillet i ovn tager ca 20-25 min. Og hvis du skærer dem over alligvel - ville jeg nok sætte onvtiden lidt ned.
Jeg tror nødder kunne være rigtig godt at drysse ovenpå kyllingestykkerne. Sikkert også birkes, men jeg ville vælge nødder/mandler.
Jeg tror mango ville gi en god smag, men kunne godt frygte at den blev smattet ud af den lange tid i ovnen. Men smagen er der selvfølgelig alligevel. Prøv det.
Forresten jeg har lagt mærke til at de i vores kantine bruger sød chilisovs som en slags dressing/marinade på salater af f.eks. hvidkål eller spidskål. Hvor køber du den søde chilisovs henne. Måske kan jeg godt finde den - skal bare åbne øjnene for noget der står chili på - normalt holder jeg mig fra det, for mine smagsløg er meget sarte.
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg har sat kyllingbryster til at marinere derhjemme i køleskabet i soyasauce, sød chili sauce, olivenolie, lidt citronsaft, garam masalat og gurkemeje (for farvens skyld).
Jeg har en squash og en aubergine i svaleskabet som skal bruges samt brune bønner der er ved at blive blødt ud.
Nu har jeg lavet følgende opskrift til i aften - den skal bruge ingredienserne og så skal den kunne passe sig selv det meste af tiden.
- Ovnen tændes på 200 grader
- Bønner koges i 40 minutter
- Squash + aubergine skæres i tern, et løg snittes. Derefter blandes grøntsagerne med marinaden og puttes i et ovnfast fad.
- En dåse flåede tomater med oliven blandes med lidt rødvin eller balsamico, hvidløg og ½ liter hønseboulion. Det sættes over i en gryde og simrer under låg - koges ind.
- Kyllingebrysterne skæres i halve, kommes i i fadet mellem grøntagerne. Fadet kommes i ovnen (200 grader, cirka 45 minutter)
- Når kyllingen er næsten færdig, koges pasta og bønnerne kommes i sovsen.
Hvad synes I? Jeg serverer jalapenõs og syltede hvidløg til (samt grovbrød). Maden skal kunne spises af mine børn, så den må ikke blive for stærk.
Jeg har en mango som jeg overvejer at blande sammen med squash og aubergine, tror I det vil blive godt?
Kan man proppe nødder, mandler eller frø i retten et eller andet sted? Ovenpå kyllingestykkerne, så bliver de jo nærmest ristede. Hvad med blå birkes ovenpå kyllingestykkerne?
Kyllingestykkerne er lidt store, men jeg skærer dem over for at få dem i mere passende størrelser. Er 45 minutter mon passende?