#12 af bruger slettet
Sojamælk /soja mejeriprodukter
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Sojamælk /soja mejeriprodukter
En sidste ting. Jeg tror det er en god idé at variere med soja og rismælk, sådan at du ikke kun får fx sojadrik. Ligesom så meget andet, tror jeg heller ikke det kan anbefales i alt for store mængder. Du kan også købe havredrik, det smager også udmærket i smoothies og div.
Iøvrigt lyder det som en god morgenmad med havregrød, frugt og A38. Det kunne være jeg skulle prøve det. Jeg tror dog der findes et alternativ til A38 indenfor soja. Man kan få noget soja-"yoghurt", jeg synes det smager godt, men ikke af A38 og så er det lidt dyrt...ca 22 kr for en halv liter.
Iøvrigt lyder det som en god morgenmad med havregrød, frugt og A38. Det kunne være jeg skulle prøve det. Jeg tror dog der findes et alternativ til A38 indenfor soja. Man kan få noget soja-"yoghurt", jeg synes det smager godt, men ikke af A38 og så er det lidt dyrt...ca 22 kr for en halv liter.
16 år1. juni 2008 kl. 21:15
bruger slettet
ej det må jeg virkelig prøve!!! TUsind tak- du virker som om du har prøvet det meste af sådan nogle detox agtige ting?
16 år1. juni 2008 kl. 22:40
bruger slettet
Selv tak.
Jeg har læst lidt om detox, men det er ikke noget jeg følger. Jeg har bare taget det ud, som giver mening for mig:-)
Jeg har læst lidt om detox, men det er ikke noget jeg følger. Jeg har bare taget det ud, som giver mening for mig:-)
16 år2. juni 2008 kl. 17:13
Jeg har tit lavet havregrød på soja eller risdrik og jeg synes det bedst sådan. Jeg har det selv en del bedre, når jeg skærer ned på mejeri-produkterne. Jeg kan specielt mærke det i min mave, hvis jeg får for meget. Derfor bruger jeg aldrig mejeri-produkter lige op til et løb eller hvis bare skal løbe en lang tur.
Som alternativ til havregrød, kan du prøve med hirsegrød. Der plejer at stå på pakken hvordan man laver dem, men jeg kan lige skrive hvordan jeg laver det. Det kræver lidt mere tid end havregrød, så plejer kun at lave det når jeg lidt ekstra tid om morgenen fx i wekenden og gerne vil forkæle mig selv. Jeg kan ikke lige huske forholdene mellem væske (soja el risdrik) og hirse. Men det skal i hvert fald koges op sammen. Bagefter skal det hvile i ml 15 min og 30 min. Gerne under en dyne ligesom risengrød. Bagefter skal den varmes op igen inden servering. Til grøden laver jeg en bærsovs af hvad jeg nu har af bær i fryseren. Det er bedst at tage dem ud i god tid fx aftenen inden og lægge dem i køleskabet ellers som det første når du står op inden du går i bad. Dem varmer jeg op på panden med lidt honning og uden fedstof, bare lige så de bliver lidt varme. Det hælder jeg så over min hirsegrød. En skovbær blanding passer super godt til.
Nu har jeg også nævnt de opskrifter jeg bruger mest hvori der indgår soja eller risdrik. Hvis jeg kommer i tanke om flere opskrifter vender jeg tilbage.