Frugt som pålæg :)

Du læser en tråd i debat > kost

re: Frugt som pålæg :)
Jeg bruger som sådan ikke noget i stedet for mayonnaise og remoulade.

Men jeg bruger ofte lidt grøntsager til at gøre det mindre tørt. tomat, agurk og peber er godt ovenpå mange ting. Eller lidt asparges fra dåse - det synes jeg er rigtigt godt på fx. kylling som pålæg, men også til fisk eller æg. En skive af en avocado er fint til røgede ting. Sky er også et fint alternativ.

Og så smider jeg tit et par blade iceberg-salat under pålægget, tit skal der ikke mere til for at gøre det lidt mindre kedeligt...

Claus
16 år2. april 2008 kl. 21:46
Jeg kan kun tilslutte mig avocado - det er et herligt alternativ til fede dressinger og smager himmelsk.

Ud over det har jeg både på mine rugbrød med pålæg og hvis jeg har lavet burger brugt agurkesalat. Det er altså godt til at forebygge at det bliver tørt spise. Og ellers bruger jeg også tit kogte grøntsager, som f.eks. grønne bønner og lignende som fyld.
16 år3. april 2008 kl. 07:58
Jeg har aldrig rigtigt spist mayonaise og remolade, så derfor savner jeg det ikke.

Jeg vil lige udvide den med avocadoen. jeg moser den med hvidløg og salt og peber og lidt citronsaft(så skulle den ikke blive brun) det er godt til mange ting, f.eks laks, røget makrel, skinke o.s.v. (kun fantasien sætter grænser)
16 år3. april 2008 kl. 12:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });