Frugt som pålæg :)

Du læser en tråd i debat > kost

Frugt som pålæg :)
Har lige stået og rodet i køleskabet efter noget der var "okay" at komme på rugbrødet. Når ens evigt super tynde bofælle (som sagens kan spise posevis af chips og lign :S øv snyd man), har købt ind, kniber det nogle gange med at finde noget.
Men så prøvede jeg at putte de frugter jeg alligevel ville have spist på rugbrødet. Så det blev til en bananmad, en jordbærmad og en kiwi mad. Og det smager jo bare super godt.
16 år30. marts 2008 kl. 17:05
re: Frugt som pålæg :)
Jeg har altid syntes at bananmadder er lækre .. så jeg kan godt se trikset :)
16 år30. marts 2008 kl. 20:44
Også tomatmad (med salt) og evt en kartoffelmad (kogte kartofler) er ret godt.

Du bør i øvrigt aftale med din bofælle at der skal være magert pålæg og fisk (tun i vand, makrel i tomat etc). Sådan lidt konsensus omkring den basale indkøbsliste kan være godt.
16 år31. marts 2008 kl. 12:32
Jeg har altid godt kunnet lide æble på rugbrød - det skal du næsten også prøve :-)
16 år31. marts 2008 kl. 21:04
Æbler.. med eller uden kanel?
16 år1. april 2008 kl. 10:02
æblemad! ...det bringer mig tilbage til min barndom.
og så med kanel på, det lyder som noget der skal prøves.
16 år1. april 2008 kl. 17:23
Jeg har nu aldrig prøvet med kanel på en æblemad, bare æbler på rugbrød. Det fik vi også tit som børn :-) Men det kan da godt være, jeg skal prøve med kanel næste gang ;)
16 år1. april 2008 kl. 21:49
Æblemad mad med kanel?! -ja det lyder spændende. :)
16 år2. april 2008 kl. 01:34
Æble banan og kiwi madder er godt, kender også flere som spiser brød med pære på.

Rugbrød med agurk tomat og evt. æg er ogå godt sammen
16 år2. april 2008 kl. 11:07
Hvad bruger I i øvrigt som erstatning for mayonaise og remoulade? Altså hvis I ikke bruger de fedtfattige varianter (som jeg ikke synes smager godt).

Jeg har prøvet mig lidt frem og fundet at karry på makrel i tomat ikke er helt tosset. Især hvis man tager en del af væden fra tomaten med.

Men ellers kan rugbrødsmadder altså godt være lidt tørre uden mayonaise og remoulade.
16 år2. april 2008 kl. 21:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });