Morgenmad, gode ideer søges.

Du læser en tråd i debat > kost

re: Morgenmad, gode ideer søges.
Jeg spiser 100g frossen frugt (jordbær,hindbær,brombær) som jeg har tøet op og så 250 g cheasy a38 og 40 g branmusli og 20 g mandler
16 år27. marts 2008 kl. 13:46
Tak for de mange gode råd. Det var en god inspiration og især smoothie synes jeg lyder interessant. Jeg har fundet en masse opskrifter på Alletiders kogebog, som jeg vil afprøve nogle af.
16 år29. marts 2008 kl. 12:34
HUSK ?
Er der flere her, der bruger husk i maden ? Hvad putter i det i og hvad gør ?
16 år30. marts 2008 kl. 20:51
re: HUSK ?
Jeg kan simpelthen ikke fordrage det stads. Jeg fik det da jeg var gravid, mod hård mave og det var slemt at skulle tvinge det ned.

Men... som fiberprodukt så er det jo ret gennemført. Så hvis I kan få det ned, så vil jeg tro at det er så supersundt som det kan blive. Altså i moderate mængder :)
16 år31. marts 2008 kl. 11:42
re: HUSK ?
Grunden til jeg bruger husk i mine smooties er fordi jeg faktisk døjede lidt med løbemave, da jeg skiftede til "kernesund kost". Der spiser man primært gode fedtstoffer, frugt, grønt og kvalitetsprotein. Pt udelukker jeg mælkeprodukter, sukker og gluten (hvede, havre, byg og rug).

Husk normaliserer maven uanset om det er for tyk eller for tynd, det der kommer ud igen. Det er rene fibre fra loppefrøskalller, og de kan virke meget tørre hvis man drysser dem ovenpå f.eks youghurt. Men i en smoothie gør det den lidt tykkere, da det binder væsken. Husk at drikke rigeligt, hvis du begynder at tage husk.
16 år1. april 2008 kl. 16:30
Jeg drikker frugtsmotie..og spiser en skive rugbrød til... på den måde holder den til formiddag, hvor jeg kan spise et stykke frugt o.lign.
16 år2. april 2008 kl. 15:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });