#1 af bruger slettet
Morgenmad, gode ideer søges.
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Morgenmad, gode ideer søges.
Jeg spiser det samme til morgenmad hver dag, men jeg kunne godt bruge nogle ideer til variation. Min normale morgenmad består af havregryn med mandler og rosiner, men det er lidt kedeligt at få hver dag selvom det smager godt. Jeg kunne godt tænke mig noget andet engang imellem og især i weekenderne hvor jeg har god tid til at forberede min morgemmad. Hvad spiser i andre? Har i nogle spændende eller anderledes forslag til en sund og mættende morgenmad?
16 år24. marts 2008 kl. 15:30
bruger slettet
re: Morgenmad, gode ideer søges.
Godt indlæg. Sidder nemlig med det samme problem. jeg spiser også haregrød- nogengange med a38 ovenpå og frugt, men det er jo stort set det samme. Synes også jeg indtager rigtig mange kalorier om morgenen, så det ville jeg gerne også høre lidt om, hvordan man undgår?
16 år24. marts 2008 kl. 15:36
JensH (slettet)
Jeg tager engang imellem en stor skive groft rugbrød ( 60 gram ) med ost og et eller andet fedtfattigt pålæg og et æg og et stykke frugt, det synes jeg holder lige så længe som havregrynen, som jeg også "nyder" næsten hver morgen. Du kunne også lave lidt havregrød, kræver kun 40 gram havregryn og 2½ dl vand samt lidt salt, og du kan evt tilsætte rosiner eller æblestykker
16 år24. marts 2008 kl. 15:37
iakob
Jeg får skam havregryn hver dag - men jeg varierer det lidt med hasselnødder, valnødder, mandler, græskarkerner, solsikkefrø og rosiner.
Og så har jeg normalt mindst een dag i weekenden hvor jeg spiser groft franskbrød eller knækbrød eller bran flakes eller... et af de andre morgenmadsprodukter med kun lidt sukker og nogle fibre - altså i stedet for havregryn.
Det hænder jeg spiser A38 med smuldret rugbrød på - det smager faktisk ret godt.
Og så har jeg normalt mindst een dag i weekenden hvor jeg spiser groft franskbrød eller knækbrød eller bran flakes eller... et af de andre morgenmadsprodukter med kun lidt sukker og nogle fibre - altså i stedet for havregryn.
Det hænder jeg spiser A38 med smuldret rugbrød på - det smager faktisk ret godt.
16 år24. marts 2008 kl. 16:25
Maddie (slettet)
Når jeg har god tid, sker det, at jeg laver en omelet. Jeg bruger to æg, vand og lidt salt. Det kan man også gå på længe. Ellers er der jo smoothies...her synes jeg bare ikke, at jeg kan holde sulten fra døren indtil frokosten. Måske kan man, hvis man putter nok proteinpulver i.
16 år24. marts 2008 kl. 19:04
KarinaHadsten (slettet)
Jeg spiser Kelloggs special K med lidt havregryn og minimælk. Det sager rigtig godt og jeg bliver meget mæt.
Men ifølge programmet her er det slet ikke nok. Men man kunnne måske supplere med frugt :-)
Men ifølge programmet her er det slet ikke nok. Men man kunnne måske supplere med frugt :-)
16 år24. marts 2008 kl. 22:18
veile
Jeg spiser et rugbrøds-rundstykke+)(hjemmebagt i kantinen) til hverdag med et stykke ost (30 det svarer til 2 hele skiver rugbrød.
I week enden får jeg typisk ymer med smuldret rugbrød og LIDT sukker.
Jeg kan slet ikke spise havregryn om morgenen, så får jeg sure opstød hele formiddagen.....
I week enden får jeg typisk ymer med smuldret rugbrød og LIDT sukker.
Jeg kan slet ikke spise havregryn om morgenen, så får jeg sure opstød hele formiddagen.....
16 år25. marts 2008 kl. 12:42
veile
Hov der gik vist kuk i noget klippe klistren der..... Det er osten der er 30+
16 år25. marts 2008 kl. 12:43
chjeni (slettet)
blandet frugt med revne gulerødder og lidt rosiner og mandler på en bund af thiese mejeri's skummetmælksyoughurt, men det tager lidt tid at skære alt det frugt ud, så det er primært en weekendting.
16 år25. marts 2008 kl. 18:49
bruger slettet
Idag fik jeg 5 frosne jordbær, en kiwi, et æble, vanille, 4 spsk Livets Olie og en måleske husk blendet med lidt vand, så det var drikbart.
16 år27. marts 2008 kl. 02:37