#12 af dutti (slettet)
nogen der kender en lækker te???
Du læser en tråd i debat > kostdutti (slettet)
re: nogen der kender en lækker te???
er der fedt i karamelte og bailyte? har kigget nogen inde på nettet og har fået købt hvid te, bare ikke smagt det endnu for jeg har lige købt det, så nu starter jeg med at prøve det, købte en pakke med 4 forsk. slags i:)
16 år9. januar 2008 kl. 15:13
KarinaHadsten (slettet)
Hmmm Dutti - du siger noget. Det havde jeg ikke skænket en tanke. Jeg har bare tænkt at te er der da ingen fedt i. Jeg aner faktisk ikke om der er fedt i. Jeg har nu heller ikke lige noget i huset for tiden, så det er ikke så aktuelt. Men det kunne da være rart at vide det. Nogen der ved hvor man kan finde ud af sådan noget. Der er vel sjældent en varedeklaration på te man køber i specielle te-huse, men måske man bare kan spørge.
Kh. Karina
Kh. Karina
16 år10. januar 2008 kl. 09:07
TanteToT (slettet)
Jeg kan anbefale jordbær/lakrids te og grøn te med kvæde til folk med en sød tand ;)
16 år10. januar 2008 kl. 13:51
Anonym
Uden at vide det konkret kan jeg ikke forestille mig der kan være kalirier i te. Det er jo et afkog af bladene og ikke bladene der indtages.
16 år10. januar 2008 kl. 19:01
dutti (slettet)
ja men jeg tænkte bare om der måske var noget tilsat som gav den der karamelsmag, altså noget sukkerhalløj eller flødehalløj i baylien for jeg har svart ved at forestille mig at planter kan smage af det?? men hvis der intet er i det, vil jeg total gerne smage det, jeg har prøvet hvid te nu, det er dejlig mildt, sort te kan jeg hvert fald ikke lide, det er selve smagen af te faktiskl jeg ik er så vild med, derfor skal den helst smage af noget der overdøver den smag hihi..
16 år10. januar 2008 kl. 19:50
epm
Smagsstofferne er meget små mængder af tilsætningsstoffer eller æteriske olier.
Der kan også være indblandet plantedele med indhold af æteriske olier.
Æteriske olier er, på trods af navnet, ikke fedtstoffer.
Der kan også være indblandet plantedele med indhold af æteriske olier.
Æteriske olier er, på trods af navnet, ikke fedtstoffer.
16 år10. januar 2008 kl. 21:38
dutti (slettet)
jamen så går det nok lige:-) nu på trods af jeg var ude og købe te, kom jeg altså til at købe noget mere online nu, jeg kunne bare ikke lade være... ved i hvor mange kander der er til, hvis man har købt 50 g poser og der skal 5 tsk til en kande?
jeg bestilte sådan en karamel te og en kvæde te og så nogle andre der lød overdrevet lækre
kh dutti
jeg bestilte sådan en karamel te og en kvæde te og så nogle andre der lød overdrevet lækre
kh dutti
16 år10. januar 2008 kl. 21:51
KarinaHadsten (slettet)
Jeg er også røget lidt på tevognen - i går måtte jeg ikke drikke min yndlingsdrik - det er kakao, så jeg drak lidt te. Har gjort det igen idag. Ganske almindelig jordbærte. Men jeg syntes snakken om hvid te løs spændende, så det har jeg købt noget af i kvickly. De havde 2 pakker med breve for 30 kr. Men jeg må vist også forbi et tehus på et tidspunkt. Det er bare ikke så tit jeg lige kommer forbi sådan et. Men måske man skulle på nettet og købe. Hvor køber I på nettet ?
Mvh. Karina
Mvh. Karina
16 år10. januar 2008 kl. 22:09
Anonym
Cacao kan være farligt, men der findes en god og fornuftig. Den er fra Eurogram - et brev indeholder 49 kcal og smager af meget. Jeg køber den via nettet hos Reamed.Det er den billigste måde at få det på
16 år11. januar 2008 kl. 10:41
Du kan købe "CREAM TEA" mange steder - bl.a. i Magasins MAD&VIN, hos CHAYA tebutikkerne, m.fl.
Grøn te, gerne med lime og ingefær, smager forrygende - også kold - og er fuld af antioxidanter.
Prøv også denne: 1 tsk reven ingefær, saften af 1/2 lime + lidt sødemiddel (fx flydende SØD) + kogende vand i et stort glas. Smager og varmer :o)