Under 1000 kcal og holder vægten

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: re: Under 1000 kcal og holder vægten
Hej BabyPhats

Du har helt ret i det med, at det ikke er nogen spiseforstyrrelse! For det er det på ingen måde ikke! Tro mig - har stadig vildt meget lyst til min værste fjende - BRØD! Men spiser det ikke.. Men det er der jo ikke noget usundt i. Jeg har fået det bedre igen med at spise kød osv.
Du har ret i, at jeg ligeså meget skal træne kroppen op. Men der sidder altså stadig ægte fedt på min krop, som må væk via rigtig kost. Og problemet er jeg går med en kæmpe skinne på mit knæ, så kan ikke træne, som jeg plejer. Rigtig surt, for jeg elsker det.
Jeg var desuden blevet meget syg i forgårs, så har tabt mig helt vildt, men det er væske er jeg sikker på.

Vægten sagde i morges 59,3 hvilket er et rigtig, rigtig stort vægttab.

Jeg har ingen spiseforstyrrelse. Og selvom jeg har en normalt BMI kan jeg nemlig stadig se "chubby" ud.

Camilla
17 år11. oktober 2007 kl. 10:19
Hej Camilla K.

Kender godt det der med at have et normalt BMI og stadig se lidt tæt ud :D Sådan har jeg det nemlig selv =/ Men det er godt du har fået et bedre forhold til mad igen for man skal passe på med at det bliver en besættelse, det der med at tabe sig og det syntes jeg egentlig hurtigt det gør, så man skal lige være opmærksom på sig selv =) Håber dit knæ bliver ok igen når du får taget skinnen af!
17 år16. oktober 2007 kl. 09:35
Tak for opbakning :)

Jeg skal på hospitalet her på fredag, håber virkelig på det bedste, men frygter det værste.

Desuden har jeg været til lægen igen, grunden til jeg tager på selvom jeg indtager så lidt kcal, skyldes at jeg har irriteret tyktarm :( - Men jeg har nu fået noget for det, så om et par dage, håber jeg godt nok vægten begynder at falde igen! Jeg skal for en sikkerhedsskyld også have taget en prøve om for lavt stofskifte her om lidt, for at se om dette også kunne være årsagen.

Så fremgang fra min side - bare det at vide der har "været noget galt" i kroppen, og ikke det jeg spiste.

Camilla
17 år16. oktober 2007 kl. 10:16
Lad os høre hvordan det gik hos lægen.
17 år16. oktober 2007 kl. 11:34
Fik som sagt konstateret irriteret tyktarm :(
Nu har jeg taget piller mod det allerede i fire dage, og intet er sket, så vægten stiger desværre bare.
Jeg får svar på prøven om for lavt stofskifte i morgen fredag, plus jeg skal på hospitalet med mit knæ og høre om det er nødvendigt med en operation.

Er super glad for opbakningen og interessen! Det hjælper virkelig, at man ikke er alene om det. Tak.

Skriver igen i morgen om prøve og knæ :)

Camilla
17 år19. oktober 2007 kl. 00:46
Det er bare så *træls* når sådan noget sker. Så har man endeligt fået sin motivation i top og skruet forventningerne op, og så sker der noget rigtigt, rigtigt dumt, som fysisk forhindrer at man udfører sine planer.

Men der må da være noget du kan gøre for at holde dig igang? Også selvom et vægttab måske ikke lige er det, der kan lade sig gøre nu. Jeg mener, måske kan du sætte et andet mål, et andet fokus og så lade det lede til vægttab senere? Motion, konditræning, styrketræning og ballancetræning er alt sammen ting som du måske kan lave mens du er i behandling. Vælg nogen som du kan lave på trods af dit knæ (svømning måske? eller få hjælp fra din læge / en fitness coach).

På den måde så lægger du ikke hænderne i skødet og siger: "det er synd for mig", men gør noget aktivt. Og det kan jo være en stor fordel når du så igen skal igang med selve vægttabet.
17 år19. oktober 2007 kl. 08:18
Jaa, det er nemlig rigtig surt. Har lige ringet op til min læge. Mit stofskifte er normalt. Og så spurgte jeg, hvornår de piller for min mave begyndte at virke. Og han sagde, at det ikke var afføringsmiddel han havde givet mig, men bare noget der hjalp på den der ubehag i maven, oppustethed osv. Der blev jeg godt nok lidt sur. Så det er jo nok derfor, der ikke sker noget.

Der er faktisk ikke særlig meget jeg kan lave lige nu pga. mit knæ, så det er meget svært at holde motivationen oppe til noget som helst. Jeg har været nede og træne 2 gange siden det med mit knæ, hvor jeg så bare har cyklet med armenene og trænet den øverste del af kroppen. Ville gerne træne mere, men kan ikke komme derned selv, da jeg ikke kan cykle jo. Så det er ikke blevet til så meget :-(

Er godt nok spændt på at høre, hvad der skal ske på hospitalet lidt senere.

Forresten: Min læge sagde, at jeg skulle prøve at købe noget fiber-noget på apoteket, der hedder HUSK. Det ville hjælpe på afføringen, og så også min vægt.

Nogen der kender det og/eller har efaring med det?
17 år19. oktober 2007 kl. 09:23
Ja, jeg tog det under en graviditet - efter råd fra min læge - da jeg havde forstoppelse. Jeg fik jo jern-tilskud som gravid og jern kan give forstoppelse. Det er vist helt normalt. Hvad jeg kunne forstå på min læge var at Husk er et ganske harmløs kosttilskud - det fås i håndkøb. Men man skal naturligvis ikke overdosere - følg doseringsvejledningen du har fået af lægen hvis du har fået sådan een og ellers den i kassen.

Husk er et pulver som man blander op i et glas vand og drikker med det samme. Hvis man lader det stå - det gjorde jeg een gang - så bliver det helt stift, cirka som en omgang fiber-husblas. Det gav mig min mave tilbage og mellem os, så tror jeg det redede min mands liv, fordi hold da ferie hvor var jeg knotten mens jeg havde forstoppelse.

Men smagen.. nogen kan godt drikke et glas vand med "grus" i som tilmed lugter grimt. Jeg havde problemer med det, men med tre dybe åndedrag før hvert glas Husk, så gik det.
17 år20. oktober 2007 kl. 20:40
Det var da rart det virkede så :-)
Jeg er gået i gang på det i dag, har fundet ud af det er bedre på lidt ylette. Prøver at give det en chance.

Jeg var som sagt på hospitalet med mit knæ i går. Har fået skinnen af, og de ville hverken lave en MR-scanning eller en kikkertundersøgelse (operation), så jeg er bare super glad :-D Har stadig smerter, men fik også at vide, at der ville gå mindst 5 uger før det helede rigtigt. Håber på at alting går som det skal, så jeg undgår at skulle derind igen.
Så nu skal jeg endelig ned og træne rigtigt i morgen!

Vægten er også faldet lidt igen. Det gør langsomt - men nedad!

Camilla
17 år21. oktober 2007 kl. 00:23
Dejligt at tingene klarer op hos dig.
17 år21. oktober 2007 kl. 17:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });