#12 af bruger slettet
argh, kan i hjælpe mig?
Du læser en tråd i debat > gode rådbruger slettet
re: re: argh, kan i hjælpe mig?
Hej
Giver jer ret m.h.t madital. Jeg har lært meget om mad og indhold af fedt, kylhydrater m.m. Er blevet overrasket over nogle fødevarer de indeholdt så mange kylhydrater m.m. Spiser stadig hver dag så jeg er mæt, men er blevet bedre til at finde de gode ting!! Huraa for madital.. Bare klø på, og som de andre siger: Indtast alt det som kommer ind i munden.. Knus og god sommer
Giver jer ret m.h.t madital. Jeg har lært meget om mad og indhold af fedt, kylhydrater m.m. Er blevet overrasket over nogle fødevarer de indeholdt så mange kylhydrater m.m. Spiser stadig hver dag så jeg er mæt, men er blevet bedre til at finde de gode ting!! Huraa for madital.. Bare klø på, og som de andre siger: Indtast alt det som kommer ind i munden.. Knus og god sommer
17 år19. juni 2007 kl. 07:47
Meng (slettet)
re: argh, kan i hjælpe mig?
Somme tider er det vigtigt at huske på, at motivation og viljestyrke er følelser. Og lige som alle andre følelser kan de komme og gå. Så er det, du ikke har usunde ting for tæt på, da det så vil være for nemt at gå til. Måske sige til dig selv at det er okay at have en nede dag, hvis bare du er det bevidst. Tager måske en lidt større potion og motionerer lidt mindre. Næste dag har du sandsynligvis mere energi, og du kan fortsætte i den gode stil. Husk også, at det er vigtigt at kroppen får en hviledag ind imellem, da den skal have tid til at reparere de muskler man altid ødelægger lidt, under al slags træning.
Jeg synes det virker helt forkert at du træner så meget hver dag, og der så ikke sker noget som helst. Endda går vægten opad... Der må være noget helt galt med kosten. Du skriver du spiser mange grøntsager, men hvad ryger der ned ud over det? Som de andre nævner, lav en madplan. Som regel bliver man overrasket over hvor meget man spiser, i for hold til hvad man troede.
Her er noget du kan gå ud fra, hvis du ikke er så meget for at skulle veje al mad.
Til morgen: Mælkeprodukter, brød, fuldkornsprodukter, frugt osv. Ikke chokopops, men f.eks. All Bran...
Til frokost og aften: En tallerken mad til hver - Tallerkenen inddeler du i 4 lige store dele.
1 del er ris, pasta, brød, kartofler osv.
1 del er kød, fisk, fjerkræ og lignende.
2 dele er grøntsager og/eller frugt.
Som mellemmåltider: Evt. Knækbrød, frugt, grovbolle med lidt pålæg.
Du vil komme til at spise 5-6 gange om dagen, derfor er det vigtigt at mellemmåltiderne ikke bliver til mere end mellemmåltider :-)
Og så ellers prøve at holde humøret oppe, selv om det er sk... svært når tallet IGEN gik opad, selv om du synes du var så god... Kender det kun alt for godt... Har selv tabt 50 kg indtil videre på den måde...
Held og lykke med det. Du må meget gerne skrive direkte, hvis man kan det... ( er ny her inde )
Varme hilsner Tina.
Jeg synes det virker helt forkert at du træner så meget hver dag, og der så ikke sker noget som helst. Endda går vægten opad... Der må være noget helt galt med kosten. Du skriver du spiser mange grøntsager, men hvad ryger der ned ud over det? Som de andre nævner, lav en madplan. Som regel bliver man overrasket over hvor meget man spiser, i for hold til hvad man troede.
Her er noget du kan gå ud fra, hvis du ikke er så meget for at skulle veje al mad.
Til morgen: Mælkeprodukter, brød, fuldkornsprodukter, frugt osv. Ikke chokopops, men f.eks. All Bran...
Til frokost og aften: En tallerken mad til hver - Tallerkenen inddeler du i 4 lige store dele.
1 del er ris, pasta, brød, kartofler osv.
1 del er kød, fisk, fjerkræ og lignende.
2 dele er grøntsager og/eller frugt.
Som mellemmåltider: Evt. Knækbrød, frugt, grovbolle med lidt pålæg.
Du vil komme til at spise 5-6 gange om dagen, derfor er det vigtigt at mellemmåltiderne ikke bliver til mere end mellemmåltider :-)
Og så ellers prøve at holde humøret oppe, selv om det er sk... svært når tallet IGEN gik opad, selv om du synes du var så god... Kender det kun alt for godt... Har selv tabt 50 kg indtil videre på den måde...
Held og lykke med det. Du må meget gerne skrive direkte, hvis man kan det... ( er ny her inde )
Varme hilsner Tina.
17 år4. juli 2007 kl. 20:07
Ellers kan du jo tale med en diatist der kan give dig en kostplan. Synes virkelig at overblikket som madital giver, gør det meget mere overskueligt at tabe sig.. Så håber du får glæde af det: )