argh, kan i hjælpe mig?

Du læser en tråd i debat > gode råd

argh, kan i hjælpe mig?
jeg ønsker så inderligt og smide de overflødige kilo, men problemet er bare, at lige så snart jeg kan se vægten stiger, bare med 500 gram, giver jeg op, og har slet ikke motivitationen længere... jeg har ikke støtten og opbakningen her hjemme fra, for de har endnu ikke indset, hvor vigtigt det er for mig og smide bare mindst 10kg... er der nogen, der har nogle råd, til hva der kan holde gejsten for og tabe sig oppe?
17 år17. juni 2007 kl. 12:27
re: argh, kan i hjælpe mig?
Hej
Prøv at lade være med at fokusere sådan på den vægt,
prøv i stedet at koncentere dig om hvad du putter i munden, det bedste ville være hvis du vejede alt du indtager i løbet af dagen og skriver det ind her på siden, det er en kanon god hjælp.
Hvad spiser du, hvor tit, motionere du??
Hvis du kommer med nogle oplysninger om det, er der straks en masse her inde på madital der har et godt råd til.
beta
17 år17. juni 2007 kl. 13:57
jeg har samme problem, så det kan være at vi skal holde hinanden i ørerne
17 år17. juni 2007 kl. 19:59
Hej Futte
Hvis du bruger sitet her flittigt, vil du hen ad vejen kunne se en sammenhæng mellem kost, motion og alle de andre ting der har indflydelse på vægten (stress, månedlig cyklus osv.).
En hurtig vægt-øgning er jo ofte bare væske der ophober sig i kroppen - Vægt skal ses over tid. For nogle virker det derfor bedst ikke at veje sig mere end højst én gang om ugen.

Personligt har jeg fulgt en kostplan med tre hovedmåltider dagligt og tre-fire mellemmåltider. Samtidig er jeg startet på at dyrke mere motion. Det gælder om at udrydde nogle gamle mad-u-vaner og få nogle nye. Hvad/hvordan gør du?

Motivation - Den kommer kun fra dig selv, og det kræver en god portion viljestyrke at fortsætte med de gode vaner. Men det er det hele værd! :-)

Kig eventuelt rundt på nettet for at finde ud af mere om motivation og sund kost. Jeg synes "I form" har mange gode artikler.
Du kan jo starte her: iform.dk
17 år17. juni 2007 kl. 20:01
Hej
Måske skulle du ikke se så meget på de 10 kg.
men sige til dig selv, hvis jeg taber f.eks. 400 g pr. uge - så er du der lige pludselig.
Vi kender alle det der med at tabe gejsten - så har man lige været ude og spise eller været til familiemiddag.
DET ER SVÆRT at være topmotiveret hele tiden.
Anom
17 år18. juni 2007 kl. 09:20
re: re: argh, kan i hjælpe mig?
Det virker utrolig effektivt på mig, at "skifte synsvinkel".

Vi er alle så koncentret omkring vægten - men vægten medfører så mange andre ting. Hver måltid du spiser korrekt, er et måltid, hvor du letter dit hjerte - hvor du undgår det dårlige fedt i blodårerne - og dermed er det faktisk en gave til dig selv i form af, at du kan få et enkelt ekstra måltid i "den anden ende".

Alene lige efter et måltid - der har været velbalanceret og korrekt ernæringsmæssigt - kan man mærke en væsentlig forskel. For man er ikke "flad, mæt og ødelagt". Man er mere frisk, mæt og rigtig godt tilpas. Den følelse udnytter jeg ofte til at smile lidt til mig selv.

Jeg tror også det er væsentligt at det ikke KUN er kiloene, fokus ligger på. Jeg bruger meget energi på, at huske på, at jeg er det værd - og meget mere. Jeg er et dejligt menneske, der fortjener det bedste. Og det bedste er ikke Marabouchokolade i kilovis eller tre portioner til aftensmad. Det fineste og bedste kommer i små portioner, så smagsløgene rigtigt kan blive masseret og nusset om.

At spise sundt og motionerer har mange andre fordele end lige vægttabte. Den bedre form gør, at dagene bliver længere - at man oplever langt mere - og at man hvar overskud - selv når livet er hårdt.

Det er bestemt ikke rart, når tallene stagnerer -- eller ligefrem siger lidt fra dag til dag. (for sådan føles det jo - selvom det kun er 100 g).

Men hvad så med at droppe vægten i en uge eller to - og så taste ALT på madital. Når du så har nået et vægttab på 3000 g på "madital.dk"s oversigt, så prøv at gå på vægten. Min erfaring siger mig, at du skal sætte dine forventninger lidt lavere - men ikke desto mindre så vil du garanteret have tabt dig noget.

Jeg ved ikke, hvad det er der gør, at det nogen gang lykkes - og det nogen gange ikke gør. Jeg ville så fantastisk gerne tabe mig i forbindelse med mit bryllup. Jeg tabte ikke et gram. Men nu - hvor jeg bare mener det er på tide - og hvor jeg egentligt ikke er motiveret på samme måde - så taber jeg mig. Dog har jeg kun tabt mig 10 kilo på en periode på 4 måneder.. men jeg er rigtig godt tilfreds - for jeg ved, at det at jeg taber dem langsomt, gør, at jeg ALDRIG ALDRIG tager dem på igen.

Mange hilsner
Pernille
17 år18. juni 2007 kl. 10:05
re: re: re: argh, kan i hjælpe mig?
jeg forstår bare ikke det det med maden... jeg syntes jo efter min mening, at jeg spiser sundt... jeg prøver og undgå slik og søde sager, og spiser til gengæld en masse grønt... så, hvad vil det egentligt sige og spise sundt?
17 år18. juni 2007 kl. 15:13
jamen jeg ville jo også godt kunne tabe mig de der fx 400gr pr uge, men problemet ligger bare i at når jeg har tabt gejsten, så ryger de på i double zize i løbet af en time:S
17 år18. juni 2007 kl. 15:16
jeg spiser, spiser morgen mad, nogen gange middags mad, og aftens mad, hver dag, og jeg motionere meget (syntes jeg selv)
da jeg er ude og løbe 3* 30min hver dag, samt jeg er ude og gå omkring, 2 timer i alt hver dag... og jeg danser enormt meget + jeg sjipper meget, og laver en masse øvelser for kroppen (min dårlige ryg)...
17 år18. juni 2007 kl. 15:21
ja, vi kan godt holde hinanden i ørene, så må vi krydse finger for det kan hjælpe os...
17 år18. juni 2007 kl. 15:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });