Medicin: Birvirkning = vægtøgning - Hvordan taber jeg mig??

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: Medicin: Birvirkning = vægtøgning - Hvordan taber jeg mig??
Kursuset er på Hospitalerne. spørg den læge der udskriver din vægforøgene medicin. de kalder det: løsninger for livet-viden om livsstil.

desværre har de kun kapacitet til dem på vægtforøgende medicin.
13 år17. maj 2011 kl. 15:19
ok har bare aldrig hørt om det.....
13 år17. maj 2011 kl. 18:23
Hej Biologi

Jeg ser først dit svar i dag - undskyld.
Tusind tak for info. Jeg vil undersøge hos min læge, om der er sådan et livsstilskursus her i byen, når jeg har en tid i næste måned. Det lyder meget interessant.

Vedr. Nupo - så har jeg en kæreste, som mener, at det ikke er en holdbar løsning - Han er kokken i huset, og han er villig til at lave hvad som helst - jeg skal bare sige til :-)

Men jeg må sige, at det der vejen aftensmad resulterer i, at jeg først er klar til at spise, når de andre er ved at være færdig - det stresser mig desvrre også :-/ Pt rykker vægten sig ikke en meter - men jeg tror det skyldes, at jeg har forstoppelse - trods magnesia. Så mon ikke, at jeg ser et vægt resultat, når mine tarme er blevet tømt - det første par bukser kræver i hvertfald et bælte!!

Endnu en gang tusind tak for dit svar.

Kærligst KK
13 år17. maj 2011 kl. 18:46
Livstilskursus er i kommunen til dem som er tykke eller ryger fordi de spiser for meget. Med et for lavt stofskifte kan man ikke komme i betragtning her det har jeg brokket mig over men intet skete. Men her er meget ringe tiltag fra kommunes side. Der er kun for folk som skal i job.

Så er der; lær at leve med kronisk sygdom. Det var her så ringe. Handlede ikke om muligheder men begrænsningen i at man bare må acceptere det man ikke kan.......altså ingen udvikling.
13 år18. maj 2011 kl. 20:25
Undskyld - ser først dit indlæg nu!!! Beklager

Jeg har også fået afslag på et "vægt-kursus" hos kommunen, fordi der er overbooket og mit vægtproblem ikke er stort nok!!

Jeg formoder, at du ikke er på arbejdsmarkedet (det er jeg heller ikke) - og så er det sidste man har brug for - det er at dyrke sine begrænsninger på et kursus. Vi har et tilbud her i byen, "Idræts Kraftcenter", som jeg kan og gerne vil tilknyttes - men jeg har stor angst for at møde op første gang. Man skal bare dumpe ind på et af deres tilbud - der er aktiviteter hver dag. Det handler om, at jeg får panikangst når min puls stiger , når jeg kan mærke pulsen i halsen og brystet - det føles som jeg bliver kvalt - Det er sådan et anfald jeg er bange for at få blandt nye mennesker. Angst er en sidegevinst ved post traumatisk stress... så et livsvilkår. Jeg tager gladeligt kampen op mod angsten - men lige blandt fremmede kniber det mig.

Der er så mange stramme regler i kommunen - og jeg synes ikke, at jeg har økonomi til at møde op hvor man skal betale - og heller mod på at gøre det alene....

/kk
13 år23. maj 2011 kl. 18:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });