Hvilken vægt gælder?

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: Hvilken vægt gælder?
Jeg vejer mig om morgenen, før morgenmad efter toilet. Jeg tænker de væsentlige er at det bliver gjort med nogenlunde det samme tøj(vægten på tøjet) og nogenlunde samme tid på dagen - så kan kurven følges, da jeg ikke tænker vægten nogensiden bliver 100% rigtig i forhold til decimalerne. Desuden, så virker det bedst for mig at veje mig hver dag, så kan jeg se hvornår det går op og ned og holde styr på det sådan, hvis det kun var 1 gang ugentligt, så vil jeg nemmere kunne glemme at veje mig :)

Jeg har set i nogle af programmerne, at de inden dagen hvor showet er, bliver vejet og i det samme tøj hver gang. Det gør jo ´så at den vægt der kommer frem i shovet, den er fra f.eks. formiddagen - igen så bliver de vejet med samme tøj og samme tidspunkt :)
13 år10. april 2011 kl. 19:44
Jeg bliver frustreret over den type spørgsmål.
Bare du gør det samme hver gang.
Samme vægt, samme tøj eller ej, samme tidspunkt.
Hvis altså du vil have et reelt sammenligningsgrundlag.

Er du som min mand, der tager en ca vægt, når han lige husker det og har det fint med det, så gør dog det.

Mange her inde er alt for fokuseret på om de nu gør det rigtige, konstant. Og det kan være med til at give os spiseforstyrrelser resten af livet. og ja yoyovægt kommer for det meste også af spiseforstyrrelsen binge.

Gør det der virker naturligt for dig.
13 år17. april 2011 kl. 05:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });