Hvilken vægt gælder?

Du læser en tråd i debat > gode råd

Hvilken vægt gælder?
Jeg plejer at have en rutine, hvor jeg vejer mig én gang om ugen, nemlig fredag morgen, lige efter at jeg er stået op men har klaret toiletbesøg. Jeg har altid kun en tynd t-shirt på. Selvom det jo anbefales, at man vejer sig på samme tidspunkt ud fra samme forudsætninger, så synes jeg alligevel, at jeg snyder lidt. Især, når man ser de dér vægt-programmer på tv, hvor deltagerne vejes midt på dagen (efter madindtagelse) og med al deres tøj på. Derfor er jeg begyndt at runde op. Normalt vejer jeg mellem 50,2 og 50,8 på sådan en fredag, men når jeg skal oplyse min vægt siger jeg "51". Hvad gør I andre? Hvilken vægt gælder ?
13 år21. marts 2011 kl. 08:14
re: Hvilken vægt gælder?
Jeg har også altid undret mig over at de blev vejet med tøj på og midt på dagen, og har dem lidt mistænkt for at have lavet en "rigtig" vejning uden tøj!

Selv vejer jeg mig ALTID om morgenen efter toiletbesøg og før morgenmad, som regel uden tøj på. Jeg runder hverken op eller ned, men laver som regel "step-bænk" legen med min vægt indtil den er nogenlunde stabil. Nogle dage kan den give mig 3-4 vejninger med PRÆCIS samme vægt, og andre dage kan det lille bæst svinde med 500 g til 1 kg!!! Hvis den svinger meget vælger jeg det tal der kommer flest gange - og nogle gange også hvad der er mest realistisk i forhold til gårsdagens vejning.

Derudover vejer jeg mig hver dag, netop fordi jeg ikke har SÅ stor tiltro til vægten, og bruger egentlig mere grafen herinde til at se den generelle tendens. Jeg kender og accepterer efterhånden mine svingninger. (og med hensyn til hvor tit man vejer sig, findes der i hvert fald en enkelt ret lang tråd et eller andet sted.... hvis du er interesseret kan jeg nok finde den, men det var jo ikke rigtig det dit spørgsmål gik på)
13 år21. marts 2011 kl. 08:40
Jeg vejer mig hver dag (ved godt man anbefaler en ugentlig vejning...), før morgen mad, efter toiletbesøg og uden tøj.
Jeg skriver nøjagtig hvad vægten siger. Jeg vejer det den siger på det tidspunkt, synes ikke jeg skal lægge vægten af morgenmad, vand osv til..
13 år21. marts 2011 kl. 10:21
Jeg vejer mig også altid om morgenen uden tøj på. Det er den vægt som er den mest stabile og den som er den "rigtige".

Jeg har før gået hos DDV og WW og der blev jeg vejet om eftermiddagen/aftenen, men det gjorde bare at jeg nærmest intet spiste de dage hvor jeg skulle vejes, af frygt for at vægten var steget. Så jeg har det meget bedre psykisk med at blive vejet om morgenen
13 år21. marts 2011 kl. 15:22
Hejsa (:

Man vejer sig om morgen efter toiletbesøg, og så selvfølgelig 100% nøgen, ellers så går det galt :D

Jeg vejer mig hver morgen.. så kan jeg følge med i det hele :D og runder aldrig op når jeg skal skrive det, men spørger folk mig mund til mund, så runder jeg da op eller ned til nærmeste hele tal :D

Og ja de udsendelse der, det er snyd det hele.. de kan jo ikke vise nøgne folk veje sig på TV, så der er selvfølgelig lavet en vejning om morgenen, og det er så det de bruger når de vejer sig i programmet :D

Mvh
13 år21. marts 2011 kl. 17:26
Hvad er det for noget fis at runde op der ern kun en vægt der gælder og det er den rigtige uanset om man synes om den eller ej.........hvorfor det fake?
13 år21. marts 2011 kl. 23:09
Calcit : Den der må du lige uddybe ;)

Det JEG mener er at vejer jeg 108.2kg, og skal SIGE til en der spørger, hvad vægten er, så siger jeg "ca 108kg" det er ikke sådan jeg runder op til 110kg eller ned til 100kg ;) det er kun decimalerne der bliver rundet op/ned når det er snak.. er det skrift så skriver jeg da det præcise tal ;)
Håber du fangede den ;)
13 år22. marts 2011 kl. 03:45
ja, nu var det svaret til spørgeren ; VIBZ

runder man op/ ned snyder man kun sig selv....
13 år22. marts 2011 kl. 21:51
Når jeg vælger at sige, at jeg vejer ca 51 kg, så er det fordi jeg jo rent faktisk det meste af min vågne tid jo både indtager vådt og tørt, og jeg ved da, at bare morgenmaden er indtaget, så er vægten steget min. 0,5 kg, så min reelle vægt i løbet af dagen er da ikke den, jeg vejede om morgenen, hvor kroppen var totalt i minus. Men dejligt at høre, at i hvert fald I også bruger jeres "skrabede" morgenvægt. Så bliver jeg ved med det - og vil måske endda overveje ikke at runde op :)
13 år23. marts 2011 kl. 21:04
Jamen det er da rigtigt den er "skrabet" eller den mindst mulige......men det er min metode. Alligevel så vil man højest veje det man indtager samt tøjet

Vægten kan jo drille værst er det når man vejer sig før og efter toiletbesøg og vejer det samme.....eller i værste fald mere...

Om man fortæller man vejer 70 eller 70,4 er vel efter hvor detaljeret man vælger der mener jeg ikke man snyder nogen.
13 år24. marts 2011 kl. 21:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });