SLIK!

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: SLIK!
Vil bare lige tilføje at Aldi har nogle sukkerfri muslibarer som jeg synes er rigtig gode når jeg har brug for noget til den søde tand.
13 år19. marts 2011 kl. 19:52
Jeg bidrager også lige med lidt af det mundgodt, som jeg selv bruger til den søde tand :O))

Chokoladebudding:

1 l. minimælk
3 tsk. sød
50 g Kakao-pulver
70 g Maizena Majsstivelse

Bland det hele i en gryde og kog det godt igennem - høld det derefter i en skål og lad det bliver godt kold.

Indhold pr. 100 g = 70 Kcal.

Jeg spiser det med Dåse-Ananas til - 200 g Budding med 100 g Ananas giver ialt kun 203 Kcal. og mætter helt enormt - Velbekomme :O))
13 år20. marts 2011 kl. 12:47
Pandekager er også en god dessert man kan lave fedtfattigt.

2 æg
1 æggehvide
1/2 tsk salt
1 tskcitronskal
1 tsk citronsaft
lidt kunstig sød
1/4 kardemomme
3 dl kærnemælk
150 g mel

Becel flydende til at stege i . Steges i få dråber becel på en slip let pande.

Spises med sukkerfri syltetøj og frisk frugt. Evt. Fedtfattig og vanilieis.
13 år20. marts 2011 kl. 21:36
Jeg har siden januar levet næsten helt uden sukker og sødemidler i min kost, og det kræver ofte opfindsomhed at finde og lave guf uden både sukker og sødestoffer. Det er dog lykkes mig både at lave kager og slik til formålet, og i går aftes lavede jeg disse vafler med is til dessert:

Vafler.....ca 10 stk

450 g kogte hvide bønner (ca. 225 g tør vægt)
1, 5 dl kærnemælk
200 g mel
1-2 spsk kakao
evt. lidt vanillepulver (kan erstattes med vanillesukker hvis man ikke er så sukker-sippet som jeg)

Bønnerne blendes og blandes med de øvrige ingredienser. bages i vaffeljern, penslet med olivenolie (er kun nødvendigt ved den første). Serveres med jordbær-is:

1 pose frosne jordbær (her kan også bruges andre frosne bær efter smag, dog ikke blåbær, det bliver noget smat)
1 håndfuld dadler uden sten
1/2 tsk vanillepulver (kan igen erstattes af vanillesukker)
2 bananer

Bær og dalder blendes og bananerne tilsættes når bærrene er helt fine. Serveres straks.

Jeg spiste en vaffel (altså en hel, med 5 hjerter) med en skefuld is, og det gav ca. 240 kcal. Og det smagte som almindelige vafler med is, selv ungerne opdagede ikke at jeg havde fiflet med opskriften ;-)
13 år27. marts 2011 kl. 12:22
Du kunne også lave en smoothie hvis du har lyst til noget lækkert og godt!
Derudover kan jeg give dig min hemmelighed!
Pæresaft fun light! Der er ca. 3 kcal pr. opblanding, og det smager fantastisk! Efter jeg har drukket en halv liters opblanding er jeg hverken slik sulten, tørstig eller sulten! Mirakelkur!
Hvis du ellers vil undgå slik trangen kunne du prøve med noget tyggegummi med lakrids eller frugtsmag. Når du tygger tyggegummi glemmer du hurtigt at du har lyst til mad da du allerede har noget i munden, plus at smagen i tyggegummiet dæmper trangen til slik :-)! - Held og lykke med vægttabet :-)
13 år27. april 2011 kl. 13:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });