Hjælp til uren hud, motion og selvtillid

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
Jeg har samme problem, og gik derfor til lægen.
Han startede med at udskrive mig redap og en anden creme - men det hjælp ikke synderligt.
For cirka et halvt år siden fik jeg så nogle antibiotika-piller, som hedder Tetracyclin. De hjælper virkelig meget! Kan helt sikkert anbefales.
17 år16. januar 2007 kl. 18:03
re: Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
Jeg er 22 år, og har siden jeg kom i puberteten lidt rigtig meget af uren hud, så jeg ved hvordan du har det. Det kan virkelig give en nogle nedture de dage hvor det er rigtig slemt.. Jeg har virkelig grædt mange tårer. Jeg har også bare prøvet alt. Diverse ansigsbehandlinger og produkter, og hudlægen gav mig både finacea creme, redab og basiron. intet hjalp, men fik bare min hud til at skalle og gøre enorm ondt, og kostede mig endnu flere nedture og tårer. Så endelig fik jeg mirakkelpillerne tetracyklin, som der også er en anden der nævner. De virker virkelig, det er så tydeligt at se hvordan huden blir renere. Jeg havde så bare håbet at jeg kun havde behøvet tage dem en periode og at det så ville blive ved med at være godt når jeg stoppede med dem. Men det har ikke været tilfældet for mig, bumserne er blusset frem igen hver gang jeg er stoppet med dem. Så nu tar jeg dem endnu engang, er bare begyndt at tænke på om det nu er særlig godt for kroppen at den får al den antibiotika!!?? Det er jeg lidt mange for det ikke er..
Hilsen Annabell
17 år12. maj 2007 kl. 21:20
re: re: Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
Måske har du Roacea Acne, - prøv at søg på nettet
17 år24. juli 2007 kl. 13:24
re: re: re: Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
Hej Jujse,
jeg kan ikke se at du nogen steder nævner noget om hvordan din hudtype er og hvor ofte du vasker den?

Jeg har selv gået til hudlæge i 6-8 år og intet hjalp mig.. de første par uger så det ud som om, at det gjorde en forskel, når jeg fik et nyt produkt, men jeg faldt hurtigt tilbage til udgangspunktet.. til sidst mente min hudlæge at roukotan (ved ik om det er sådan det staves?!) var den eneste udvej for mig, og det ville jeg simpelthen ikke udsætte min krop for!!

Hun sagde, at hun kunne se, at jeg havde haft børneeksem som barn, og at hun derfor ikke kunne forstå, hvorfor jeg slog sådan ud og at intet hjalp. Jeg stoppede hun denne hudlæge og startede på P-piller... det fortsatte med at gå op og ned med mit udseende. - Nogen uger var jeg pæn at se på andre ikke..

For et par uger siden overtalte min mor mig så til at kontakte min nye læge (jeg er flyttet siden jeg sidst gik til hudlæge) og få ham til at henvise mig til en hudlæge igen.. som hun sagde: "Der kan være sket meget side du var hos hudlæge sidst skat!" og det kan hun jo have ganske ret i!!

Ved min første konsultation hos hudlægen sagde hun til mig: "det er slet ikke acne du lider af.. det er irriteret hud!!!" hun fortalte mig at hun også kunne se jeg havde haft problemer med eksem som barn, og at min hud havde tendens til at udtøre. Hun spurgte til, hvor ofte jeg vaskede mit ansigt, og hvilke produkter jeg brugte.
Efter en halv times snak nåede hun frem til, at min urene hud formentlig skyldtes at jeg vaskede den for ofte (2 gange daglig med en ansigtssæbe). Hun sagde, at når man har tør hud, så er det vigtigt, at man ikke irriterer den yderligere, hvilket man gør når man vasker på den!! Så derfor sagde hun til mig at jeg "bare" skulle pøse noget lunkent vand i ansigtet om morgenen og så smøre den med creme og kun vaske den med sæbe om aftenen.. :) Huden har et naturligt "fedtforsvar" og forstyrres dette så produceres der også mere for at opretholde den naturlige balance = porerne i huden stopper til!!

Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge.. men jeg kan i hvert fald fortælle dig, at nu har jeg været i gang med denne "stil" i godt en måned, og jeg har ikke haft een bums siden jeg startede.. :D

Min pointe her er, at det ikke er altid hudlægen har fat i den rigtige ende.. nogen gange stirrer de sig blinde på at behandle noget som måske er noget helt andet!! :)

Håber du få buk med din urene hud! Jeg er i hvert fald lykkelig, for mit resultat nu.. ;)

//Line
17 år24. juli 2007 kl. 15:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });