#2 af Kirsten P (slettet)
Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
Du læser en tråd i debat > gode rådKirsten P (slettet)
re: Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
Jeg ved ikke om kosten kan hjælpe på dit hudproblem. Slik og chokolade gavner ikke. Du skal undgå fede ting, men det ved du vel.
Jeg tror du skal have tålmodighed med den creme du har fået hos hudlægen.
Du har ret i det er dyrt at gå til en kosmetelog og at det ikke hjælper med en gang. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheden af en by hvor der ligger en kosmetelogskole behøver det ikke at være så dyrt. Jeg ved at i Odense kan man få en behandling for 100, kr.
En stor bold er effektiv, men hvorfor vil du ikke i et motionscenter? Er det p.g.a. din manglede selvtillid, vil jeg bare sige at så skal du se at komme afsted for det er fordomme med at det kun er trekantede fyrer og seje fitness sild der er der. Der er faktisk(især om formiddagen) mange pensionister og så kan du som er ung føle i god form.
Vær glad for din kæreste synes du er smuk og yndig, ellers var han vel heller ikke din kæreste. Vi er mange der ikke er supermoddeller, men derfor kan vi godt have et godt liv, ikk.
Jeg tror du skal have tålmodighed med den creme du har fået hos hudlægen.
Du har ret i det er dyrt at gå til en kosmetelog og at det ikke hjælper med en gang. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheden af en by hvor der ligger en kosmetelogskole behøver det ikke at være så dyrt. Jeg ved at i Odense kan man få en behandling for 100, kr.
En stor bold er effektiv, men hvorfor vil du ikke i et motionscenter? Er det p.g.a. din manglede selvtillid, vil jeg bare sige at så skal du se at komme afsted for det er fordomme med at det kun er trekantede fyrer og seje fitness sild der er der. Der er faktisk(især om formiddagen) mange pensionister og så kan du som er ung føle i god form.
Vær glad for din kæreste synes du er smuk og yndig, ellers var han vel heller ikke din kæreste. Vi er mange der ikke er supermoddeller, men derfor kan vi godt have et godt liv, ikk.
18 år11. september 2006 kl. 12:04
Maddie (slettet)
Hej,
Jeg véd fra mine egne unger, at spiser de chips, så hævner det sig med en hel del bumser.
Prøv i første omgang at spise grønt og groft, undlad chipsene, chokoladen og de søde læskedrikke, så skal der nok ske noget. De bumser, du får p.g.a hormoner en gang om måneden, må du nok bare tage med.
Held og lykke
Hilsen Maddie
Jeg véd fra mine egne unger, at spiser de chips, så hævner det sig med en hel del bumser.
Prøv i første omgang at spise grønt og groft, undlad chipsene, chokoladen og de søde læskedrikke, så skal der nok ske noget. De bumser, du får p.g.a hormoner en gang om måneden, må du nok bare tage med.
Held og lykke
Hilsen Maddie
18 år11. september 2006 kl. 13:25
Asta Elise (slettet)
Et godt råd mod bumser er at undgå mælk og mælkeprodukter i en periode. Prøv 3 uger uden mælk og se så, om det gør en forskel for dig.
Hvis du tager et billede af dit ansigt nu, kan du sammenligne med resultatet om tre uger.
Hvis du tager et billede af dit ansigt nu, kan du sammenligne med resultatet om tre uger.
18 år12. september 2006 kl. 15:11
bumlemus (slettet)
Er motionscentre kun for fitte mennesker?
Hej Kirsten.
Hvor kan jeg kun give dig ret. Jeg havde tidligere en idé om, at fitness-centre kun var for de unge og "fitte". Men efter selv at være komme i Squash og fitness her i Odense, har jeg ændret min holdning. Der kommer alle mennesker i alle aldre og former. Det er lige før, at de "fitte" føler sig udenfor.
Så, Jujse, ud af røret, der er også plads til dig i fitness-centrene, og der er god vejledning at hente, alt efter hvad du har lyst til/brug for at stramme op på.
Hilsen Lene
Hvor kan jeg kun give dig ret. Jeg havde tidligere en idé om, at fitness-centre kun var for de unge og "fitte". Men efter selv at være komme i Squash og fitness her i Odense, har jeg ændret min holdning. Der kommer alle mennesker i alle aldre og former. Det er lige før, at de "fitte" føler sig udenfor.
Så, Jujse, ud af røret, der er også plads til dig i fitness-centrene, og der er god vejledning at hente, alt efter hvad du har lyst til/brug for at stramme op på.
Hilsen Lene
18 år12. september 2006 kl. 16:15
sabine (slettet)
Jeg har selv prøvet det , jeg kan anbefale proaktiv
fra tv-shop, den koster, men er ret effektiv
held og lykke.
Sabine
fra tv-shop, den koster, men er ret effektiv
held og lykke.
Sabine
18 år14. september 2006 kl. 12:00
daj (slettet)
Hej Jujse,
Jeg bruger selv "clean" 3-i-1- fra manhattan cleanface ( fås i matas), den koster 60 kr. pr tube og er meget drøj i brug og skånsom mod huden. Den kan jeg varmt anbefale, stort set alle i min venneflok bruger produkter fra dem og elsker dem! Held og lykke :)
Jeg bruger selv "clean" 3-i-1- fra manhattan cleanface ( fås i matas), den koster 60 kr. pr tube og er meget drøj i brug og skånsom mod huden. Den kan jeg varmt anbefale, stort set alle i min venneflok bruger produkter fra dem og elsker dem! Held og lykke :)
18 år17. september 2006 kl. 18:10
Anonym
Efter hvad jeg kan høre så er det ikke det vildeste udbrud du har af acne (bumser)...
Det bedste ville være at tage kontakt til læge/hudlæge igen, og få en recept på enden clindoxyl eller redap... Clindoxyl koster 150 kr. og der er ca. til 1 uge, redap koster 90 kroner og der er til 2 uger...
Det med der er nogle madvare som kan give udbrud er meget forskelligt fra person til person. Det er derfor meget dumt at komme med udtalelser om at noget er skidt for dig. Men jeg vil anbefale dig at få nogle flere vitaminer i form af A vitamin, og fiskeolie. Gerne noget sundt fedtsyre som alvocado og penanuts i små mængder...
Gå i bad 2 gange om dagen, start med at vaske håret, og derefter i hovedet med en klud og resten af kroppen, derefter smid kluden til vask!
Tag noget sol hjælper osse lidt, men tag kun lidt af gangen, og bliv ikke solskoldet...
Det bedste ville være at tage kontakt til læge/hudlæge igen, og få en recept på enden clindoxyl eller redap... Clindoxyl koster 150 kr. og der er ca. til 1 uge, redap koster 90 kroner og der er til 2 uger...
Det med der er nogle madvare som kan give udbrud er meget forskelligt fra person til person. Det er derfor meget dumt at komme med udtalelser om at noget er skidt for dig. Men jeg vil anbefale dig at få nogle flere vitaminer i form af A vitamin, og fiskeolie. Gerne noget sundt fedtsyre som alvocado og penanuts i små mængder...
Gå i bad 2 gange om dagen, start med at vaske håret, og derefter i hovedet med en klud og resten af kroppen, derefter smid kluden til vask!
Tag noget sol hjælper osse lidt, men tag kun lidt af gangen, og bliv ikke solskoldet...
18 år27. oktober 2006 kl. 20:19
Anonym
Jeg har ikke selv haft de vilde hudproblemer, men for et par måneder siden havde jeg noget mere, end jeg plejer, og jeg søgte derfor på nettet (jeg kan faktisk ikke huske, om det var nogen herinde, der nævnte det først)
Men jeg prøvede med gær og citron. Der skal ikke ret meget citron i, for det skal ikke være helt udvandet men blot være sådan, at du kan smøre det ud, som en tyk creme i hele ansigtet.
Der skal laves en portion hver gang, fordi det tørrer ind. Det kan godt tage lidt tid, men på den anden side, er det jo yderst billigt. Jeg brugte i øvrigt saft fra en rigtig citron, jeg troede ikke, at man kunne bruge det på flaske.
Du smørrer det ud i ansigtet og venter på, at det tørrer ind. Derefter vasker du det bare af igen. Og husk endelig en creme bagefter for din hud bliver meget udtørret af det. Men det er vel også meningen.
Jeg tror jeg brugte det morgen og aften i 2 uger. Og det hjalp rigtig meget.
Håber det også kan hjælpe dig, eller nogle af de andre gode råd.
Mht. madplan. Spis masser af frugt og grønt (men heller ikke så meget, at du ikke gider blive ved). Find en god balance. Jeg tilbereder mine grøntsager på rigtig mange måder. Vil meget gerne have dem stegt på panden. Jeg ved godt, at der forsvinder nogle vitaminer og mineraler, men det er nu engang den måde jeg kan spise så meget på :-) - det hedder sig jo 6 om dagen - 2 frugt og 4 grønt, hvis det skal være helt rigtigt.
Ellers kød, ris, kartofler ... det er jeg i al fald rigtig glad for.
Men jeg prøvede med gær og citron. Der skal ikke ret meget citron i, for det skal ikke være helt udvandet men blot være sådan, at du kan smøre det ud, som en tyk creme i hele ansigtet.
Der skal laves en portion hver gang, fordi det tørrer ind. Det kan godt tage lidt tid, men på den anden side, er det jo yderst billigt. Jeg brugte i øvrigt saft fra en rigtig citron, jeg troede ikke, at man kunne bruge det på flaske.
Du smørrer det ud i ansigtet og venter på, at det tørrer ind. Derefter vasker du det bare af igen. Og husk endelig en creme bagefter for din hud bliver meget udtørret af det. Men det er vel også meningen.
Jeg tror jeg brugte det morgen og aften i 2 uger. Og det hjalp rigtig meget.
Håber det også kan hjælpe dig, eller nogle af de andre gode råd.
Mht. madplan. Spis masser af frugt og grønt (men heller ikke så meget, at du ikke gider blive ved). Find en god balance. Jeg tilbereder mine grøntsager på rigtig mange måder. Vil meget gerne have dem stegt på panden. Jeg ved godt, at der forsvinder nogle vitaminer og mineraler, men det er nu engang den måde jeg kan spise så meget på :-) - det hedder sig jo 6 om dagen - 2 frugt og 4 grønt, hvis det skal være helt rigtigt.
Ellers kød, ris, kartofler ... det er jeg i al fald rigtig glad for.
18 år28. oktober 2006 kl. 09:52
bruger slettet
re: re: Hjælp til uren hud, motion og selvtillid
hmm men ellers prøv aloe vera? vil næsten kalde det et mirakel middel:) Aloe vera - Aloepropolis, hedder det. havde store problemer med bumser og uren hud før i tiden, fik tilbudt laserbehandlinger ved lægen og alt muligt ubehageligt, men nogle måneder med Aloepropolis blev det meget meget bedre:-D
og nu er der stort set intet tilbage, ingen bumser. kan helt klart anbefales.
og nu er der stort set intet tilbage, ingen bumser. kan helt klart anbefales.
18 år15. november 2006 kl. 21:00
Er så ked af det, for fylder snart 18 år og ville så gerne se pæn ud til den store fest!
Derfor søger jeg nu hurtig hjælp og virkning, som jeg også har prøvet hos lægen og hudlægen, men forgæves.. :(
Har fået en cream med orange stribe hos hudlægen, den sviger og brænder nærmest i huden når jeg smørre den på vakset og affedtet hud, men kan ikke se den gør det helt store virkning..
Har overvejet at gå til en kostmetolog og få en ansigtigsbehandling, men det er vel dyrt og virker ikke med det samme?
Vil gerne lave min spise-kostplan om så jeg får vitaminer og ikke alle de unødvendige fra slik og chokolade - nogle som kan lave sådan en kostplan for mig, eller bare foreslag? Vil jeg blive mega glad for!
Motion i centre er jeg ikke meget for, så hvilke kan jeg lave derhjemme?
Bruge stor gummi bold eller vægte - bedste effekt?
Løber gerne en lille tur med hunden til middag, men af en hvalp går det ikke så stærkt..
Min kæreste synes jeg er smuk og undig, men kan jo godt selv se jeg ikke er en supermodel, som har perfekt hud, krop og selvtillid..
Min selvtillid er i bund lige for øjeblikket, men håber virkelig den kommer op på maksimum hvis bumserne kommer væk og kroppen i form..
Håber virkelig nogle kan hjælpe mig lidt..