#12 af kbla (slettet)
vægten står stille....:-(
Du læser en tråd i debat > gode rådkbla (slettet)
re: vægten står stille....:-(
Hej Frejasofie
Efter min vurdering er det et lille vægtab du skal igang med. Små vægttab er de vanskeligste. For at tabe sig skal man spise lidt mindre mad end der forbrændes. Jeg bruger denne hjemmeside til at indtaste det jeg spiser. Og jeg er blevet meget overrasket over hvor mange kalorier der er i et stykke toastbrød eks. Jeg er faktisk blevet mange gange. Men nu har jeg efter tre uger fået reguleret mit kostindtag således at jeg indtager lidt mindre mad end det jeg forbrænder. Og hermed er vægttaget også kommet.
Det er også en god ide at dyrke motion. Motion er mange ting, men det vigtigste er at få sig rørt hver dag. En gåtur i raskt tempo, en cykeltur på mindst tredive minutter hvor pulsen kommer op kan stærkt anbefales. Selv cykler jeg på arbejde og til træning i motionscenteret hver dag. I motionscenteret træner jeg mindst en time hver dag. Det er en god ide at træne med vægte da de opbygger muskler. Muskler forbrænder fedt meget effektivt.
vh knud
Efter min vurdering er det et lille vægtab du skal igang med. Små vægttab er de vanskeligste. For at tabe sig skal man spise lidt mindre mad end der forbrændes. Jeg bruger denne hjemmeside til at indtaste det jeg spiser. Og jeg er blevet meget overrasket over hvor mange kalorier der er i et stykke toastbrød eks. Jeg er faktisk blevet mange gange. Men nu har jeg efter tre uger fået reguleret mit kostindtag således at jeg indtager lidt mindre mad end det jeg forbrænder. Og hermed er vægttaget også kommet.
Det er også en god ide at dyrke motion. Motion er mange ting, men det vigtigste er at få sig rørt hver dag. En gåtur i raskt tempo, en cykeltur på mindst tredive minutter hvor pulsen kommer op kan stærkt anbefales. Selv cykler jeg på arbejde og til træning i motionscenteret hver dag. I motionscenteret træner jeg mindst en time hver dag. Det er en god ide at træne med vægte da de opbygger muskler. Muskler forbrænder fedt meget effektivt.
vh knud
14 år19. september 2010 kl. 19:09
frejasofie (slettet)
re: vægten står stille....:-(
iii tusind tusind tak alle sammen for jeres gode svar og grunde...
jeg har virkeligt kunne bruge det til noget. og jeg har taget meget af det i siger til mig ,og prøver at efterleve jeres råd:-)
jeg har indtil videre tabt 1.8 kg og fylder min krop med en masse sunde gode ting og det føles så rigtigt og skønt.
tusind tak til jer og held og lykke med jeres forløb:-)
jeg har virkeligt kunne bruge det til noget. og jeg har taget meget af det i siger til mig ,og prøver at efterleve jeres råd:-)
jeg har indtil videre tabt 1.8 kg og fylder min krop med en masse sunde gode ting og det føles så rigtigt og skønt.
tusind tak til jer og held og lykke med jeres forløb:-)
14 år30. september 2010 kl. 18:48
Hej :-)
Jeg har nu ENDELIG fundet løsningen - for mig! Jeg har været på kurer gennem rigtig mange år...!! Også småsultet mig selv for hurtig resultat (men det er kortvarigt!!)
For mig kan jeg bare sige (og jeg tror nu det gælder, om ikke alle, så....), at det hele er MENTALT.
Det er noget der gør, at JEG ikke er en af dem, der har en smækker krop (at jeg ikke taber mig). Min måde at tænke på!!
Jeg forstår nu, at jeg bruger mad som overspringshandling, putte følelser på afstand o.lig. Og at jeg er bange for ikke at få nok at spise (faktisk er det rent psykologisk en kamufleret dødangst).
Jeg synes det er en stor udfordring at 'blive i mig selv' når jeg rent følelsmæssigt egenligt har lyst til at flygte, også hvis det bare er en lille smule. Jeg, man kan sige, inviterer den ubehagelig følelse indenfor, lade den brede sig i mig så jeg bare er med den. Og for søren, den ER jo i mig :-) Tænk at jeg troede jeg kunne f.eks. spise mig væk fra følelsen. Jo midlertidigt, men den kommer jo tilbage, som jo er derfor vægten ryger op igen.
Jeg finder nu ud af, at det ikke skal handle om hvad jeg må og ikke må spise. Eller hvad taber jeg mig ved og hvad feder osv... For hvis jeg tænker i de baner, handler det hele om at spise. Og det er jo det der leder til overvægt i sidste ende - alligevel.
Det handle om hvad er godt for min krop (sind, sjæl osv.) IKKE om hvad jeg har lyst til, for at tilfredstille mit såkaldte 'ego'. Men hvad min krop SKAL have. (Ligesom man selvfølgelig heller ikke fylder disel på en benzin-bil, bare fordi det tilfredsstiller et eller andet sted, f.eks. at det er billigere :-) )
Så nu gør jeg fire ting, som jeg håber du måske kan bruge til noget:
1. Indrømmer, at jeg egentlig aldrig har lært at spise rigtigt. Derfor bruger jeg madindtastningen for at se om jeg har fået hvad jeg skal have (kcal, vitaminer, mineraler osv.). For det er dét jeg synes det handler om. Så jeg tænker ikke på hvad jeg ikke må spise, men på hvad jeg skal spise for at min krop får hvad den virkelig har brug for :-) (Det gælder faktisk også mit sind, for bliver et gladere menneske).
2. Jeg BRUGER ikke mad. (til andet end brændstof til kroppen).
3. Jeg slår ikke mig selv i hovedet, hvis det en dag ikke går optimalt.
4. Jeg træner fast 3 x ugen med en makker - Dette har HØJ PRIOTET. Det er mit ankerpunkt! Nogle gange er det svært at komme der over i fitness centeret (pga. arbejde, familie osv.), men jeg gør det. Så må andet ligge under for mit valg. Og jeg gør det, ikke fordi jeg 'skal tabe mig' (det vil jeg selvfølgelig også), men faktisk fordi min krop (uden jeg ved/viste det) higer efter at blive brugt. Og det holder hele systemet i gang (også min hjerne).
5. Jeg tænker på det 'længere forløb'. Det drejer sig ikke om nu og her resultater. Men en livs plan. Jeg skal smide ca. 10 kg fedt, og det er fint hvis der går et år. (P.S. har smidt ca 2 kg på 2 uger).
Hmm.... det blev en lang smøre, men håber det kan bruges,
Det hjælper i hvert fald for mig