vægten står stille....:-(

Du læser en tråd i debat > gode råd

vægten står stille....:-(
jeg er dybt fortvivlet lige nu....efter min sommerferie hvor der iøvrigt kom 5 kilo extra på....:-(
kan jeg ikke tabe mig igen det har bare sat sig fast... det har jeg godt nok aldrig prøvet før... jeg var dybt motiveret, men nu har jeg tabt modet
.J.eg er ved at blive desperat og er ved at komme ud i noget med at sulte mig selv....men det er jo ikk løsningen. er der nogle der har et par råd. jeg er 6 kilo fra målet.....
14 år19. august 2010 kl. 11:40
re: vægten står stille....:-(
hej med dig. Jeg har prøvet det samme. Men løsningen er først og fremmest en beslutning om, at du ikke gider veje for meget. Så er det bare gang i løbeskoene og løfte lidt vægte. Meeen vigtigst tænk over alt hvad du spiser og drikker. Der er mange "gratis" ting du kan spise som ikke sætter sig. Og husk mandler hver dag.... held og lykke
14 år19. august 2010 kl. 12:12
tak for opløftningen... men hvorfor mandler?? de indeholder da mange kcal.....? har du et par forslag til "gratis" ting jeg kan spise...
14 år19. august 2010 kl. 12:19
rehvorfor mandler...
det er forste gang jeg skriver her inde så det kan værre jeg får kludret lidt rundt...men hvorfor mandler?
ja jeg elsker mandler men holder mig fra dem pga højt kcal? eller tager jeg fejl??? knus
14 år19. august 2010 kl. 12:31
re: rehvorfor mandler...
Mandler hjælper en til at tabe sig
14 år19. august 2010 kl. 13:29
Kalorier er kalorier, mandler hjælper ikke på et vægttab hvis man indtager flere kalorier end man bør, og bare en lillesmule mandler kan fucke ens kalorieindtag op, da de indeholder 550kcal pr 100g cirka og 100g er ikke så meget igen. Tænk på at 100g nødder, næsten svarer til at spise 100g rent smør kaloriemæssigt...

Men tilpasser man sin kostplan efter mandlerne, så man er i underskud på trods af deres høje kalorieindhold, så er der nogle der taler for at de kan gavne et vægttab, men så igen, det siges jo også om bananer, mælkeprodukter, blåbær, ingefær and so on... Listen er lang. Tror bare man skal spise lidt af hvert i moderate mængder og huske at tælle sine kalorier! :-)
14 år19. august 2010 kl. 23:05
Kommer jo så an på hvor man får sin info fra......
14 år19. august 2010 kl. 23:27
1 mandel vejer 1 gram - og man spiser vel næppe 100 mandler om dagen hvis man prøver at spise fornuftigt.

Dog kan 15-20 mandler spises (ca 100 kcal) som mellemmåltid mellem fx morgenmad og frokost.
14 år22. august 2010 kl. 21:30
I den der "Spis Maven Flad" bog af Charlotte Hartvig skriver hun, at britisk forskning viser, at man under en diæt kan spise op til 50g mandler om dagen, uden dette får betydning for vægttabet. Af denne årsag har de ikke i bogen regnet mandler med i kalorieberegningerne?

Nu er hun jo klinisk diætist, og ikke en af de hersens selvforherligende "kostvejledere" så man må formode at hun kun lukker sådan noget ud, når hun har evidensbaseret materiale at lægge til grund.

Iøvrigt KAN det også være en af "skrumpe-bøgerne" jeg har læst det i -men tror det ikke.

Ved ikke selv hvad jeg skal mene om oplysningen. Regner altid selv mine mandler med, når jeg taster ind - men altså bare lidt bonus-info fra mig ;o)

Lovely
14 år24. august 2010 kl. 10:43
Hej - som du selv er inde på er det der med at sulte sig ikke nogen god løsning... så tager du bare det hele på igen, når du begynder at spise normalt. sørg for at spise morgen, middag og aftensmad og derimellem 2 til 3 mellemmåltider.. bestående af knækbrød med fedtfattig kødpålæg eller grove grøntsager som gulerod osv. spis hellere grøntsager end frugt men varier det lidt. prøv så vidt muligt at holde dig fra ris og pasta (også den grove slags) spis masser af grøntsager istedet for som tilbehør til magert kød som kylling fisk og kalkun... spis så lidt til aften at du ikke er sulten mere... (ikke til du er mæt) kom ud og gå, løbe eller cykle nogle ture hver dag hvis det kan lade sig gøre... (der går et kvarters tid før man begynder at forbrænde fedt) sørg for at få rigeligt med protein (kød, æg, grove grøntsager osv) så dine muskler bevares. dine muskler er med til at forbrænde fedt.. lidt olie er godt feks i en marinade til salaten eller grøntsagerne.. bare en tsk eller deromkring et par gange om dagen og derudover tænke over at undgå sukker... det er vigtigt at spise så varieret som muligt for du skal jo kunne holde ud at leve resten af livet uden at være på kur hele tiden, men tæl dine kalorier og kom igang med at forbrænde mere end du indtager.. held og lykke :-) ps jeg skal selv smide 15 kg som jeg har taget på efter en ulykke for tre år siden - jeg har dog indtil da altid styrketrænet og gået op i kost og ernæring og ved hvad der skal til.. jeg er bare først kommet igang igen nu... venlig hilsen Tanja
14 år17. september 2010 kl. 15:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });