Bulgur kogte , hvordan laver jeg beregning her !
Du læser en tråd i debat > gode rådSpacy
re: Bulgur kogte , hvordan laver jeg beregning her !
Jo du skal skrive vand ind også.
Dvs opskriften på logte bulgur hedder: Bulgur 38 g. Vand 57 g. Så regner programmet selv resten ud :-)
Dvs opskriften på logte bulgur hedder: Bulgur 38 g. Vand 57 g. Så regner programmet selv resten ud :-)
14 år2. marts 2010 kl. 19:33
Spacy
Kogte ikke logte.
14 år2. marts 2010 kl. 19:34
Spacy
I retter hvorfra der fordamper vand skrives vand ind med minus (- bindestreg) foran.
14 år2. marts 2010 kl. 19:37
2hit (slettet)
Tusind tak :-)
14 år2. marts 2010 kl. 23:30
2hit (slettet)
Syns ikke det giver det rigtige :-) , har sku nok ikke helt forstået det .
Jeg går i opret ny opskrift finder Bulgur 38 g og der efter
vand (- 57 ) er det sådan du mener ?
Jeg går i opret ny opskrift finder Bulgur 38 g og der efter
vand (- 57 ) er det sådan du mener ?
14 år3. marts 2010 kl. 14:45
SiriS (slettet)
Jeg forstår heller ikke det der med vandet. Jeg taster det ind som tør vægt, ligesådan ris, tørrede bælgfrugter og pasta (som hedder makaroni i listen). Min tommelfingerregel er at de optager lige så meget vand som deres egen vægt, så en portion ris på 80 g=40 g. Det fungerer for mig, men er måske ikke 100% skudsikkert.
14 år3. marts 2010 kl. 20:58
2hit (slettet)
Ja okay ... vi må jo så prøve os frem :-)
14 år4. marts 2010 kl. 15:01
Spacy
Undskyld jeg var ikke forbi her igår.
I en opskrift på kogte bulgur taster du: Bulgur 38 g og vand 57 g. Så kommer der til at stå 95 g nederst ved siden af "GEM" tasten. Du har nu en opskrift på kogte bulgur.
Dette skal selvfølgelig IKKE forveksles med retter hvorfra der fordamper vand som f.eks. hvis du steger et stk. kød/fisk eller retter tilberedt i ovn. Her skal man også veje alle ingredienser før og efter tilberedning og det retten vejer mindre efter turen i f.eks. ovnen, indtastes som minus vand altså med " - " foran.
Beklager at jeg ikke kunne forklare det bedre første gang jeg håber det er forståeligt nu.
I en opskrift på kogte bulgur taster du: Bulgur 38 g og vand 57 g. Så kommer der til at stå 95 g nederst ved siden af "GEM" tasten. Du har nu en opskrift på kogte bulgur.
Dette skal selvfølgelig IKKE forveksles med retter hvorfra der fordamper vand som f.eks. hvis du steger et stk. kød/fisk eller retter tilberedt i ovn. Her skal man også veje alle ingredienser før og efter tilberedning og det retten vejer mindre efter turen i f.eks. ovnen, indtastes som minus vand altså med " - " foran.
Beklager at jeg ikke kunne forklare det bedre første gang jeg håber det er forståeligt nu.
14 år4. marts 2010 kl. 20:29
SiriS (slettet)
Ah! Jeg forstår. Milimeternøjagtighed - eller skulle man sige miligramnøjagtighed?
14 år5. marts 2010 kl. 11:42
Jeg ved 38 G Rå Bulgur = 95 G Færdig kogt , men er i tvilv om man skal skrive vand på også .
Mvh 2hit