#12 af bruger slettet
Nemme madpakker
Du læser en tråd i debat > gode rådbruger slettet
re: Nemme madpakker
For nogle år siden fik jeg opskriften på
"flade grovboller", der er gode til burgere til madpakken.
Man bruger en opskrift, hvor ca 1/3 eller lidt mere af melet er grovmel.
Bollerne lægges i en bradepande med bagepapir over og ovenpå igen en flad bageplade. Der både hæver og bager de. På den måde bliver de flade og brune på begge sider, og fylder ikke så meget i maskassen.
Nu er bradepander forskellige, men til min skal bollerne veje ca. 85g. Der skal være kontakt til pladen ovenover, ellers bliver bollerne ikke brune.
Ovnen skal være så varm som den kan blive, og bollerne skal bage 13 - 15 min.
"flade grovboller", der er gode til burgere til madpakken.
Man bruger en opskrift, hvor ca 1/3 eller lidt mere af melet er grovmel.
Bollerne lægges i en bradepande med bagepapir over og ovenpå igen en flad bageplade. Der både hæver og bager de. På den måde bliver de flade og brune på begge sider, og fylder ikke så meget i maskassen.
Nu er bradepander forskellige, men til min skal bollerne veje ca. 85g. Der skal være kontakt til pladen ovenover, ellers bliver bollerne ikke brune.
Ovnen skal være så varm som den kan blive, og bollerne skal bage 13 - 15 min.
15 år11. januar 2009 kl. 12:29
Esti91 (slettet)
re: Nemme madpakker
Hvis man kan lide hummus er det også godt på madpakken (andre vil nok ikke sætte pris på hvidløgen, men det kan jo undlades).
Hummus mætter og smager godt. F.eks. i pitabrød + andet fyld.
Hvis man blander det med friske krydderurter bliver det bare endnu mere lækkert.
Hummus mætter og smager godt. F.eks. i pitabrød + andet fyld.
Hvis man blander det med friske krydderurter bliver det bare endnu mere lækkert.
15 år11. januar 2009 kl. 13:58
Og så bager jeg lige nogen minipizzaer med grov dej, nu jeg er i gang - det er en rigtig fin ide.