Nemme madpakker

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: Nemme madpakker
Der er da kommet nogle gode forslag - dem må jeg prøve mig frem med. Men indtil videre kan jeg da melde, at min idé med små færdigretter i fryseren har fungeret rigtigt godt i den her uge, så det vil jeg blive ved med - jeg er lige ved at lave en stak mere (de havde tilbud på kalkunbryst...). eneste ændring er, at jeg nok vil have lidt flere grøntsager i denne gang, men ellers bliver det lidt i samme stil igen :-)

Og så bager jeg lige nogen minipizzaer med grov dej, nu jeg er i gang - det er en rigtig fin ide.
15 år10. januar 2009 kl. 11:11
For nogle år siden fik jeg opskriften på
"flade grovboller", der er gode til burgere til madpakken.
Man bruger en opskrift, hvor ca 1/3 eller lidt mere af melet er grovmel.
Bollerne lægges i en bradepande med bagepapir over og ovenpå igen en flad bageplade. Der både hæver og bager de. På den måde bliver de flade og brune på begge sider, og fylder ikke så meget i maskassen.
Nu er bradepander forskellige, men til min skal bollerne veje ca. 85g. Der skal være kontakt til pladen ovenover, ellers bliver bollerne ikke brune.
Ovnen skal være så varm som den kan blive, og bollerne skal bage 13 - 15 min.
15 år11. januar 2009 kl. 12:29
Hvis man kan lide hummus er det også godt på madpakken (andre vil nok ikke sætte pris på hvidløgen, men det kan jo undlades).
Hummus mætter og smager godt. F.eks. i pitabrød + andet fyld.
Hvis man blander det med friske krydderurter bliver det bare endnu mere lækkert.
15 år11. januar 2009 kl. 13:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });