åhh øv ....

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: åhh øv ....
En rigtig lækker morgengrød er også at skifte halvdelen af havregrynene ud med mysli, så den bliver endnu grovere og holder dit blodsukker mere stabilt (jo grovere om morgenen, jo mere stabilt - og i længere tid- blodsukker). Ofte river jeg også et friskt æble eller en pære ned i min grød og så er det VIRKELIG en fest (og så har jeg fået kørt de første 100 gram frugt/grønt ned). Med sådan en morgenmad har jeg faktisk ikke brug for noget mellemmåltid før frokosten!

Og så er jeg i øvrigt helt enig med iakob: Vi taler om resten af vores liv! 200 gram fra eller til over en enkelt dag er faktisk til at fnise af! Jeg kan variere op til et helt kilo fra dag til dag! Det er derfor det er federe at veje sig en gang om ugen - det jævner ligesom de der store udsving mere ud. Husk også at måle dig og taste ind her på siden - det giver et mere reelt billede af hvordan din krop forandrer sig og ser ud - og det er jo derfor vi gør det. der er jo ingen der render rundt med et skilt i panden hvor ens vægt står registreret ;-)

Og så tillykke med dit første store vægttab hidtil - det går jo strygende! *klapper*
16 år24. januar 2008 kl. 11:16
Muumin.. jeg tror du tager fejl - ellers er der noget helt fundementalt jeg har misforstået. Men musli - det er en blanding af (honningristede) havregryn, rosiner, tørret frugt, nødder og frø, ikke? Hvordan kan det blive grovere af at putte mere müsli i og mindre havregryn?

Jeg troede at groft = mange kostfibre? Har din musli virkelig flere kostfibre end din havregryn?

(I øvrigt er det et gammelt råd at spise revet æble (eller revet gulerod) - det mætter mere. Revet æble skulle også være godt til en mave i uorden).
16 år24. januar 2008 kl. 21:13
Musli er kun sundt hvis den er hjemmelavet (og i korrekte mængder af dit og dat) og ristet i ovnen. Hvis der for mange frugter i holdes blodsukkeret ikke stabilt men svinger pga frugtsukkeret (der er meget mere frugtsukker i tørret frugt end i rå frugt).

Det er bedre for systemt med en portion havregrød lavet af havregryn.

Kanel sænker niveauet af skadeligt blodfedt. Og det er bakteriehæmmende.

Det er normalt at vægten svinger op til 2 kg (også når man har tabt sig og bare skal holde vægten)
16 år5. februar 2008 kl. 22:34
Det er nødderne i muslien der kan give en større mæthedsfølelse fordi fedt og protein mætter mere end kulhydrater.
16 år5. februar 2008 kl. 22:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });