#12 af mariadahl (slettet)
overvægt og pco
Du læser en tråd i debat > gode rådmariadahl (slettet)
re: overvægt og pco
Hej Smedeboel.
Kan anbefale dig siden pcoinfo.dk, der kan du finde specielle kostråd til os der har PCO, alt om havd du bør spise, og hvad du skal holde dig langt fra. Pga insulinresistens har vi meget svingende blodsukker, derfor er det også vigtigt at vi spiser hver 2-3 time, selvfølgelig i mindre mængder, men tjek siden ud.
Mvh Mariadahl
Kan anbefale dig siden pcoinfo.dk, der kan du finde specielle kostråd til os der har PCO, alt om havd du bør spise, og hvad du skal holde dig langt fra. Pga insulinresistens har vi meget svingende blodsukker, derfor er det også vigtigt at vi spiser hver 2-3 time, selvfølgelig i mindre mængder, men tjek siden ud.
Mvh Mariadahl
16 år18. januar 2008 kl. 11:49
Tyndtilapril (slettet)
re: overvægt og pco
Hej smedeboel
Jeg har også PCOS og har haft det i mange år. Jeg er gået fra at veje 47 (total undervægtig jeg ved det) til at veje 75 kilo (nu 71) Der er mange ting du kan gøre for at bekæmpe din pco(s).
Jeg ved ikke om du er blevet testet for om du er insulinresistent?? Hvis ikke så skal du bestille en tid hos din læge og få det gjort. Mange der har pco(S) er nemlig insulinresistent og kan ha brug for metfomin. Metfomin gør det meget nemmere for dig at tabe dig, ved at det stabilisere dit blodsukker.
Jeg er ikke det man kalder overvægtig men har en ordfentlig delle på maven der skal væk, og man skal jo passe meget på som pco(s) pige for det sætter sig hurtigt og er skide svært at komme af med.
Her er en side hvor du kan få hjælp hvis du skulle have nogle spørgsmål.
pcoinfo.dk
Jeg selv kom i kontakt med foreningen da jeg gerne ville have børn (hvilket de fleste pco(s) piger også har problemer med at få. Har så fået en dejlig prinsesse efter 3 års forsøg og 4 IVF forsøg....
Men er der noget du vil vide så bare spørg, jeg kan svare på næsten alt hehe
Hilsen en der gerne vil være lækker til sommer :O)
Jeg har også PCOS og har haft det i mange år. Jeg er gået fra at veje 47 (total undervægtig jeg ved det) til at veje 75 kilo (nu 71) Der er mange ting du kan gøre for at bekæmpe din pco(s).
Jeg ved ikke om du er blevet testet for om du er insulinresistent?? Hvis ikke så skal du bestille en tid hos din læge og få det gjort. Mange der har pco(S) er nemlig insulinresistent og kan ha brug for metfomin. Metfomin gør det meget nemmere for dig at tabe dig, ved at det stabilisere dit blodsukker.
Jeg er ikke det man kalder overvægtig men har en ordfentlig delle på maven der skal væk, og man skal jo passe meget på som pco(s) pige for det sætter sig hurtigt og er skide svært at komme af med.
Her er en side hvor du kan få hjælp hvis du skulle have nogle spørgsmål.
pcoinfo.dk
Jeg selv kom i kontakt med foreningen da jeg gerne ville have børn (hvilket de fleste pco(s) piger også har problemer med at få. Har så fået en dejlig prinsesse efter 3 års forsøg og 4 IVF forsøg....
Men er der noget du vil vide så bare spørg, jeg kan svare på næsten alt hehe
Hilsen en der gerne vil være lækker til sommer :O)
16 år21. januar 2008 kl. 22:03
jeabol (slettet)
Tidshorisont
Hej Rikke - kan helt og aldeles tilslutte mig din slut replik...det har som regel taget langt tid at blive større - så KAN det vel ligeså godt også tage lang tid at blive mindre igen...selvom man da ind imellem bliver ret utålmodig... Jeg har været igang i 3 uger, har sjældent været så motiveret som nu, men min vægt kører stadig både op og ned...
16 år25. februar 2008 kl. 17:21
humrep.oxfordjournals.org
Jeg er usikker på om I synes det er en relevant artikel, men besluttede at det kunne i jo nok best selv afgøre - ikke nogen smagsdommeri her ;-)
Hvis man ikke er til alt det statistiske mumbo-jumbo kan man nøjes med at læse diskussionen til sidst ;-)
I er velkommen til at spørge her i tråden hvis der er forkortelser jeg måske kan hjælpe med - EDE er f.eks. Eting Disorder Examination ;-)
De dropper en del forkortelser, som kan give grå hår i de videnskabelige artikler som denne ;-)