HJÆLP

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: HJÆLP
Som Anap siger så skal du sørge for at spise groft og mad med kostfibre. Det holder nemlig mæthedsfornemmelsen længst.

Det kan også være en god idé at spise nødder og frø (solsikkefrø f.eks) for at få nogle gode fedtsyrer - det kan også hjælpe gevaldig på lækkersulten. Din krop ved jo godt hvis den mangler fedt og så sender den signaler og så går du måske istedet efter de mættede fedtsyrer?

Fik du pizzaen i forbindelse med aftenmaden? Eller som mellemmåltid?
17 år29. oktober 2007 kl. 19:21
pizzaen var aftensmad.. det er bare træls er kastet en hel uge tilbage pga en dum weekend og ku snildt have spist mere
17 år29. oktober 2007 kl. 19:50
Ja, vel er det træls.

Så.. har du tænkt over hvordan du næste gang vil undgå lagkagen - eller stykke nummer to (hvis et stykke er fint). Hvordan vil du spise fornuftigt næste gang der er pizza på bordet?
17 år29. oktober 2007 kl. 22:07
der skal bare ikke pizza på bordet i meget lang tid og kagen ,,, det er faktisk nemmere slet ikke at begynde end at nøjes med 1 stk. vil nøjes med mit 50 g weekend slik. det kg der satte sig vil ikke af så er skubbet over en uge tilbage og det er surt men forstår det ikke helt for overskred faktisk ikke de 2300 der står jeg forbruger om dagen.
17 år30. oktober 2007 kl. 13:17
Hej

Måske bruger du ikke 2300 kcal om dagen. Nu ved jeg ikke hvor aktiv du er?
Jeg kan se at vi måler det samme, og jeg har beregnet (udfra en formel der blev nævnt herinde), at jeg ved let aktivitet bruger ca. 1850 kcal pr. dag.
De dage hvor jeg har været ude at at ride med hvad deraf følger af staldarbejde, der bruger jeg ca. 2350 kcal. så jeg tør absolut ikke gå udfra, at jeg bruger mere end 1900 kcal i snit.
De sidste 4-5 måneder har jeg holdt min vægt efter et tab på ca 15-16-kilo, og det har jeg gjort ved hele tiden at holde øje med kcal indtaget og forsøge at holde mig under de 1900 i gennemsnit over en uge.
Det at du ikke taber dig, kunne tyde på at du enten overvurderer din forbrænding eller undervurderer hvor mange kcal du får.
Jeg tror det første er mest sandsynligt, da vi jo har dette fantastiske program til rådighed til det sidste.
Når vægten står stille skyldes det næsten altid, at vi kun bruger det vi får ind, og vi ved jo, at vi kun taber os, hvis vi bruger mere end vi spiser, Der er desværre ingen lette genveje.
Men jeg vil også give nogle af de andre ret. Vægten kan godt flytte sig i ryk, så man pludselig efter en uge, hvor man har stået stille, taber en masse.

Mvh. Marianne
17 år30. oktober 2007 kl. 20:45
ja det kan godt være men satte mit aktivitetsniveau til lavt men vi forbrænder nok ikke helt ens. ang maden er jeg meget præcis og vejer alt og skriver ind. jeg har før oplevet at vægten går ned i ryk.. nu holder jeg mig for det meste under 1300 kcal så der skal helt sikkert være underskud.
17 år31. oktober 2007 kl. 09:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });