HJÆLP

Du læser en tråd i debat > vægttab

HJÆLP
puh der er gået helt kage i den for mig i dag har spist 2 stykker lagkage og har lyst til at fortsætte.. plejer ikke at komme op på hesten igen når det sker så vil i ikke nok give mig et stort spark bagi??
17 år26. oktober 2007 kl. 21:48
re: HJÆLP
Jeg vil gerne sparke alt det du har brug for.

Du skal vide, at det ikke nytter en pind, at du tænker "alt eller intet". Altså "Nu har jeg alligevel spist 2 stykker lagkage, så kan jeg ligeså godt fortsætte, nu er kuren jo ødelagt alligevel".

NEJ. DET ER DEN IKKE. DU KAN LIGESÅ GODT FORTSÆTTE DEN SUNDE LINJE LIGE MED DET SAMME.

Ikke græde over spildt mælk (læs: spiste lagkager). Næ, du. Og heller ikke bruge det som en sovepude for at droppe den sunde stil, når den nu alligevel er ødelagt.

Tænk på, hvordan du vil ha det følelsesmæssigt, når det første ædegilde har lagt sig, og det går op for dig, hvor meget du har hældt indenbords? Ikke nogen rar tanke vel?

Så tænk lige på, hvordan du har det, når du lige har gået en hel dag og været supersund. Rigtig god følelse ikke??

Fokuser på, hvad det er du gerne vil opnå ved at køre den sunde linje du har valgt i stedet for at skælde dig selv ud for de fejltrin, du begår undervejs. Der bliver flere fejltrin. Ingen er perfekt, heller ikke du. Tilgiv dig selv, at du fejlede med de 2 stykker lagkage og kom så videre.

Anna
17 år26. oktober 2007 kl. 21:59
mange tak for sparket og du har helt ret det er en dejlig følelse at gå i seng med god samvittighed.. hopper op på hesten i morgen.
17 år26. oktober 2007 kl. 22:57
jeg tror virkelig også det er nemt at henfalde til dne følelse af "alt eller intet", jeg gør det selv tit, netop som annap skriver; "nu er kuren alligevel ødelagt, så kan jeg ligeså godt bare fortsætte med at spise - og så kan jeg starte min kur op igen i morgen for i dag var ikke nogen succes" Ih hvor er jeg dog faldet i den grøft nogen gange, hvis jeg mister kontrollen, så plejer jeg som regel at miste den godt og grundigt!

Men som der også bliver sagt, jo det er en fantastisk følelse, når man har været i stand til at sige stop, sige til sig selv, fint jeg to et stykke (kage, slik, is osv), men derfor er der jo ingen grund til at give op, det er i orden at spise lidt usundt ind imellem, og det føles for mig som en fantastisk sejr, når jeg er i stand til at kontrollere det.
Når det lykkes, så smiler jeg til mig selv og fortæller mig selv, at det var sgu godt klaret!! Så bliver følelsen af succes også nemmere at huske til næste gang man har lyst til at give efter...
17 år27. oktober 2007 kl. 20:59
lundhansen... du er skisme for god! I stedet for at spise mere, så råbte du på hjælp!! Det er da rigtig, rigtig godt!!!! Det var det helt rigtige at gøre og det kan du også klappe dig selv på skulderen over - ud over at du faktisk kunne begrænse og stoppe spiseriet.
17 år27. oktober 2007 kl. 22:10
ja jeg råbte hjælp men endte alligevel med en rigtig dum weekend som har kostet mig 1 kg håber det hurtigt ryger igen. efter jeg fik lagkage i fredags gik min krop helt i selvsving det var som om at jeg hele lørdagen hungrede efter mere var ved at blive sindssyg ved ikke lige hvad der skete.
17 år29. oktober 2007 kl. 09:21
Det samme som sker med os andre når vi en sjælden gang får adgang til supersøde og lækre ting. Vi går amok.

Så nu er det så dagen derpå, du har "tømmermænd" - efter sukker og fedt. Eller på grund af samme. Men i modsætning til rigtige tømmermænd er en reparationsbajer eller -kage nok ikke lige sagen.

Du må bare lide igennem savnet den første dag eller to, og så er du tilbage i god orden. Det klarer du snildt.

Gå et skridt tilbage i din kur og benyt nogle af de psykologiske tricks du startede med.

Hænderne op hvor vi kan se dem, gå tre skridt tilbage fra den kage!!!

;-)

Glem din dårlige samvitighed - den kan du ikke bruge til noget. Kik fremad i stedet. Hvad vil du idag? Imorgen? Resten af livet? Tag evt en løbetur eller lignende som en slags aflad for at få den gode samvittighed og de gode hensigter og motivationen tilbage.
17 år29. oktober 2007 kl. 15:12
tak for de gode råd jacob. jeg er ved at komme op på hesten igen sidder og gnasker gulerødder. måske jeg skal gå lidt højere end de 1200 kcal så er det måske nemmere ikke at falde i??? nogle råd
17 år29. oktober 2007 kl. 15:40
Hej lundhansen

Tror det kommer lidt an på, hvorfor du faldt i.

Jeg oplever, at hvis jeg er helt mæt hele tiden, er det meget nemmere at lade de søde sager stå. Jeg indtager ikke flere end 1200 KJ, men de er fordelt over 5-6 måltider. Jeg spiser masser af groft, især grove grøntsager.

Jeg oplever især, at jeg får lyst til sødt, hvis jeg er lidt småsulten, så jeg har altid noget på mig, jeg kan spise, når jeg er på vej - f.eks. til og fra arbejde. Æbler, pærer, gulerødder skåret i stave osv. Når jeg gumler lidt på det, forsvinder trangen til det søde...

Anna
17 år29. oktober 2007 kl. 15:44
det er lidt svært at sige hvorfor jeg faldt i havde bare vildt lyst til pizza, men samvittigheden var ikke for god bagefter
17 år29. oktober 2007 kl. 17:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });