søger støtte hos andre 100+ ere

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: søger støtte hos andre 100+ ere
Hmm.. synes nu godt, at jeg har plads til et glas rødvin eller 2 om ugen og stadig tabe mig. Dyr rødvin, så bliver den ikke sådan bare hældt indenbords. Og det kan måske ses på vægten dagen efter, når jeg har drukket alkohol, men det udjævner jo sig selv. Jeg taber mig alligevel. Et glas rødvin feder jo ikke super meget, og nogen siger oven i købet, at det er sundt. Min erfaring er, at jeg bare skal tage højde for det i mit øvrige indtag den dag.

Vi har vænnet os til, at vi godt kan nøjes med at drikke et enkelt glas. Resten ryger i køleskabet, og tages så ud f.eks. et par dage efter i god tid, så den kan nå at få en passende temperatur.

Jeg er utrolig glad for rødvin, og efter min mening er der ingen erstatninger :-)

Det skal nu siges, at jeg ikke drikker rødvin hver uge :-) En gang hver 14 dag måske deler vi en flaske herhjemme, min mand og jeg. Og det går fint i tråd med projekt vægttab.

Anna
17 år16. november 2007 kl. 18:36
Hvis man har gjort plads til rødvin og nyder det - så er det jo naturligvis sådan det skal gøres.

Men Frodig lød som om hun helst var fri for både rødvinen og fristelsen.
17 år16. november 2007 kl. 19:08
hejsa..... Næ problemet er, at jeg eeelsker rødvin.... og ikke bryder mig om hvidvin andet end til fisk.... men nu er jeg blevet så gammel..... og lidt tid til at leve endnu skal der jo være - så det går nok også -men så prøver jeg at kompensere, ved at cykle lidt hver dag på motionscyklen - jeg har svært ved andet motion grundet meget slidgigt i hoften - ---- m.v.h.frodig
17 år16. november 2007 kl. 21:33
Hej frodig - det var først da du nævnte ordet gammel at jeg slog din alder op i din profil. Hehe.. jeg troede du var et sted i 30erne eller 40erne :-)

Nå, men altså. Vi har alle vores ting vi bare ikke *vil* undvære. Jeg vil have en kage i weekenden til kaffen og jeg vil have en god, fed ost til min morgenmad i weekenden (har endnu ikke fundet en mager ost der kan holde sig 2 måneder eller mere og stadig være god). Hvis du vil have din rødvin, så er der jo - som Anap siger - plads i den i en fornuftig diet.

Mht slidgigt, så er det noget lort. Min mor har det i hænderne og det gør hende næsten invalid når det ter sig. Har du overvejet svømning og er det praktisk muligt for dig? Det skulle da vist være noget af det bedste - måske endda i varmtvandsbadet?
17 år17. november 2007 kl. 19:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });