Helles støttegruppe

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Helles støttegruppe
Hvordan går det med motivationen?

Jeg har været en tur inde på din hjemmeside via internet explorer og har sendt dig en email.

17 år16. oktober 2007 kl. 20:30
I'AM BACK!! Helles støttegruppe
Efter en tur i sommerhus er jeg nu tilbage i gamet :D Jeg har hygget, spist og gået lidt i den fantastiske natur som efteråret byder på. Jeg har helt sikkert ikke tabt mig, måske taget lidt på, men vil ikke tude snot over det! Fra og med NU er jeg oppe på hesten igen. Har ny energi og glæde i mit sunde sind. Lyder næsten som en velsignet tyk fugl.. HI HI :P
Tak for mail Iakob... Det varmer med søde mails. Desværre virker den f... hjemmeside ikke, men vil prøve at lave ny fra bunden, så virker det nok. Det bliver ikke lige nu, for nu er der vigtigere ting at give sig til... :D Hvordan går det hos dig????
17 år21. oktober 2007 kl. 17:52
re: I'AM BACK!! Helles støttegruppe
Her går det fint, men denne tråd er jo ikke min støttegruppe. Det er din! Jeg skriver om min status i en anden tråd.

Lyder godt at du er oppe på hesten igen og højt motiveret!!

17 år22. oktober 2007 kl. 22:39
re: I'AM BACK!! Helles støttegruppe
Hej Helle

Velkommen tilbage fra efterårsferie i sommerhus. Dejligt med en pause i hverdagen. Nyde den friske luft på gå turerne og blive iltet godt igennem :-)
17 år23. oktober 2007 kl. 08:29
Så er det tid til status, efter eb SUPER god weekend! Jeg syens det gør den rette vej. Motionerer mere og selv i weekenderne får jeg tastet ind her i madital - meeeen der er ikke så få kcal som jeg burde. Sidste uge gik RIGTIG godt, nu begynder jeg at kunne komme under 1800 kcal YES!!!

Men hvorfor sker der så ikke noget med min vægt? Der er status Q og jeg skal vejes ved sygeplejersken på tirdag! :( Det er pisse uretfærdigt!

Inden jeg gik igang med at for alvor at gøre noget ved de mange kilo - da spiste jeg for ca. 25oo kcal (minimum) og så kunne jeg holde vægten stille. De perioder jeg har taget på, har jeg spist for over 3000 kcal. Nu får jeg 2 1/2 - 4 1/2 times motion + det løse i ugen...

Hvorfor står min vægt stille efter de første 4,5 kg???

- følger op på det her, efter mit besøg ved sygeplejersken!
17 år28. oktober 2007 kl. 19:50
Rolig nu, Helle. Det går ikke lige hurtigt hele tiden. Og nogen gange står det helt stille. De perioder er du også nødt til at tage med. Ved godt, det er bedst for motivationen, når der sker noget, men hold du bare linjen. Det skal nok blive godt i næste uge :-)

Anna
17 år28. oktober 2007 kl. 22:45
Godt at du holder kostplanen - men husk nu at du er igang med en livsstilændring og ikke bare med at smide nogle kilo. Hvad så hvis det tager nogle dage/uger mere? Du skal jo alligevel holde vægten resten af livet... jeg ved godt det er en kliche, men det er ikke målet, men vejen, der er det interessante.

Du skriver at du skal under 1800 kcal om dagen, hvad vil det give dig i vægttab om ugen? Hvilket mål har du sat dig? Over hvor lang tid?

Som Anap siger: du må jo også tage de stille perioder med. Du vidste jo de ville komme. Vi lavede jo faktisk denne tråd i sin tid for at du havde en anden stille periode - for godt 14 dage siden. Det gik over, ikke? Det gør det her nok også.
17 år29. oktober 2007 kl. 09:16
... i har så ret!
17 år29. oktober 2007 kl. 18:55
opdatering
Ja.. Jeg var jo så oppe og blive vejet! :) Det gik ok...

Jeg havde printet min madplan for den sidste uge (det jeg har indtastet herinde) og hun synes det så rigtig fornuftigt ud! :) Jeg havde også tabt 400g i følge hendes vægt! Jeg har ikke tabt et eneste gram i følge min egen, men sådan er det jo...

Hun sagde at jeg bare skulle fortsætte med det jeg gør nu, så skal det nok komme.. Fuldstændig som i siger herinde ;)

Så jeg må hænge i og være tååålomdig!! :)
17 år31. oktober 2007 kl. 07:59
re: opdatering
Tillykke med det!

Dejligt når lægens vægt vejer mindre end ens egen.

Og ja, du må bare hænge på. I stedet for at tænke på de næste kilo der skal af og næste vejning, så tænk i stedet på hvordan du har det. Hvor lækkert sund mad er, hvor godt du sover om natten, hvor meget mindre ondt i ryggen du har etc etc. Nyd lidt det du har opnået - så skal det nok komme.
17 år31. oktober 2007 kl. 08:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });