Helles støttegruppe

Du læser en tråd i debat > vægttab

Helles støttegruppe
Jeps. Dette er Helles støttegruppe. Helle skal tabe sig 6 kilo inden den 19. december - det er 600 gram om ugen. Og da jeg er et skrækkeligt menneske og forfærdelig til at blande mig i ting, så har jeg altså valgt at starte denne tråd så vi kan give Helle lidt støtte.

Så allerførst - Helle - vil jeg gerne høre om du har en madplan for idag og om du regner med at dyrke motion?
17 år10. oktober 2007 kl. 08:52
re: Helles støttegruppe
Så Helle nu er der i hvert fald ingen vej tilbage hæ hæ. Men som du kan se er vi andre i samme båd.
Som Iakob skriver så er en mad- og motionsplan en god ting. Jeg var f.eks. ude at cykle et par korte ture igår og det var helt utroligt hvad min forbrænding viste, så det behøver ikke være de store ting der skal til.
God og sund dag til jer alle. Knus fra Spacy :-)
17 år10. oktober 2007 kl. 09:28
Jeg støtter dig også 100% du skal og vil nå dit mål.
Som jeg skrev i din anden tråd "når ikke mit mål" syndes jeg som iakob rigtig nok er inde på, at du skal taste alt ind under motion hvad du laver på en hel dag, alt tæller.!
De bedste hilsner
17 år10. oktober 2007 kl. 09:58
Hej Helle.
Ville bare lige sige at jeg også synes det går langsomt lige nu, og har lige så langt som dig. 6 kg inden jul.

Har du lavet en plan for hvad der skal spises idag? Og for om du vil gøre lidt ekstra, såsom gå tur eller lign?

For mig er det vigtigt at jeg allerede om morgenen sætter mig for hvad jegskal spise resten af dagen, for at kunne holde mig mæt. Ingen tilfældige løsninger, giver mig færre UPS-løsninger.
17 år10. oktober 2007 kl. 12:41
Ja, her er Helle så... YEAIII... :-D HI HI
Tak for støttegruppen! :-P
Helle har følgende madplan for i morgen:
Morgenmad: 60 g havregryn/cornflakes + skummetmælk. 1 stk frugt.
Formiddag: 1 frugt + 1 knækbrød
Frokost: Salat (ca. 300g) 100g. hytteost evt. 20 g hasselnødder
Eftermiddag: 1-2 knækbrød + 1 frugt
Efter arbejde: 1 frugt + evt. 1 knækbrd, 1 alpen light eller 1/2 stk rugbrød
Aftensmad: Osse bocco + bagtkartoffel + rødkålssalat. HUSK: Kun 1 potion
Evt. 1 frugt til aften.

Motion 1-1 1/2 times motion i Tinnet Krat :-P

I har taget mig på en god dag - skal motionere i morgen, så det ser godt ud påplanen! HÆ HÆ

Må hellere følge op og fortælle hvordan dagen i morgen går.. :-D
God nat folkens!
17 år10. oktober 2007 kl. 23:29
Hej Helle

Hvor dejligt, og positivt, vi bkker dig op!!

Og nu vil jeg skrive en mail til dig!!

Gitte, der havde en rigtig god dag i går, så er rigtigt dejlig positiv, så vi skal sku nok klare den os to!!
17 år11. oktober 2007 kl. 07:04
hej helle

har lagt lidt besked i din dagbog, ved ikke om du har set det eller kan bruge det overhovdet.
de bedste hilsner
17 år11. oktober 2007 kl. 07:39
Dine planer ser fine ud - jeg har dog nogle kommentarer til din madplan.

Der er slet ingen rugbrød i din plan. Efter min mening bør der være rugbrød hver dag - i det mindste en halv skive. Rugbrød er det sundeste brød vi har og det mætter også rigtig godt - jeg siger det fordi jeg ikke rigtig synes der er substans i din frokost. Salat og hytteost er fint, men det er jo meningen at det skal kunne holde dig kørende hele eftermiddagen (med et lille mellemmåltid). Jeg ved naturligvis ikke om det er salatblade du snakker om eller måske en god, grov salat med broccoli, bønner og andre ting med substans. Men hvis det er salatblade så ser det ud som om din eftermiddagsmad har mere substans (fiber) end din frokost?

20 gram mandler er godt, men har du overvejet at putte dem i morgenmaden i stedet? Jeg spiser næsten aldrig et mellemmåltid om formiddagen og hvis jeg gør så er det kun frugt.

Her er lidt inspiration: I dag ser min plan således ud:

[fed]Morgenmad:[/fed] 40 gram solgryn, 150 gram skummetmælk, 1 vitaminpille, 4 gram solsikkefrø og 10 gram hasselnødder.

[fed]Formiddag:[/fed] Evt et stykke frugt hvis jeg er sulten allerede kl 10. Efter 11 spiser jeg ikke formiddagsmad fordi jeg går til frokost kl 11.45. Cirka 5 dl vand og 3 dl kaffe

[fed]Frokost: [/fed] Enten en blandet salat med dressing eller 2dl grov salat fra salatbaren. Jeg undgår ærter og majs for at de indeholder meget sukkerstof og sparer på tomater og agurker for at få varieret mine grøntsager. Desuden en halv skive rugbrød med fisk (eller mager kødpålæg). Det er alt sammen fra kantinen så derfor bestemmer jeg mig endeligt når jeg ser maden fordi nogen gange er grøntsagerne i salatbaren sørgeligt visne og nogen gange er de blandede salater enten fulde af tomme karorier eller fede dressinger.
2,5 dl vand.

[fed]Eftermiddag:[/fed] 2-3 stykker frugt (oftest æble/pære eller banan evt suppleret med blomme/nektarin eller mandarin). Det køber jeg også i kantinen og tager derfor de frugter som ser mest friske ud. 5 dl vand og 2 dl kaffe

[fed]Aftensmad:[/fed] Ikke helt planlagt, men mon ikke det bliver en fiskeret med ris idag? Så skal jeg have 80-100 gram fisk, 80-100 gram kulhydrat og 80-100 gram bønnesalat (som jeg lavede igår). Og cirka 20-30 gram mager sovs på fisken. 3 - 5 dl vand.

[fed]"Natmad":[/fed] 1-2 stykker frugt samt 5 dl vand.

Igår spiste jeg 1434 kcal og min smiley var glad (mål = 500 gram om ugen).

Jeg læste i øvrigt Julies kommentar i din dagbog og vil give hende helt ret. Jeg har haft stor succes med gradvis nedtrapning og der er da ingen grund til at du ikke kan putte 10-15 gram rosiner i din havregryn om morgenen hvis du nyder det - eller gemme dem til aftensmaden.
17 år11. oktober 2007 kl. 09:11
Yaiks…. Nej Iakob. Det duer ikke at veje sig i tide og utide. For nu ville jeg lige op på vægten, for at se det fine tal en gang mere. :-) Så var de 500 g jeg ellers lige havde tabt, røget på igen på 1 døgen! Det holder jo ikke… Jeg skal KUN veje mig om fredagen og hver 14 dag hos lægen. Så vil jeg have et mere positivt sind… :-D
Sååå… jeg har knoklet den sidste uge, og det må simpelthen have hjulpet. :-) Er sikker på jeg har tabt mig når jeg kommer til lægen næste torsdag! 
17 år11. oktober 2007 kl. 14:07
Tjuhaiii... Har været ude og gå i øs tis regnvejr i 1 timne og 15 min. SKØNT! :) læs om min tur på (et forældet link er blevet fjernet)
Og har holdt min madplan super godt!
17 år11. oktober 2007 kl. 20:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });