Julegaver
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
Kogebøger
Jeg har længe ledt efter en bog til at smide under juletræet med en masse tilbehør i. Vores problem er nemlig at være inspirerede når vi laver grøntsagerne.
Jeg fandt denne bog på nettet:
bogpriser.dk
Har desværre ikke set den ved selvsyn i en boghandel, men den ser da lovende ud. Er der andre som har set den og som har en mening om den?
PS. Ulla... jeg kan ikke rigtig finde ud af diabes hjemmeside. De har ikke ret mange publikationer beskrevet på deres hjemmeside såvidt jeg kan se. Jeg er ikke medlem, kan det være derfor?
Jeg fandt denne bog på nettet:
bogpriser.dk
Har desværre ikke set den ved selvsyn i en boghandel, men den ser da lovende ud. Er der andre som har set den og som har en mening om den?
PS. Ulla... jeg kan ikke rigtig finde ud af diabes hjemmeside. De har ikke ret mange publikationer beskrevet på deres hjemmeside såvidt jeg kan se. Jeg er ikke medlem, kan det være derfor?
16 år29. november 2007 kl. 21:18
iakob
re: Kogebøger
Skal lige nævnes at bogen har fået een god anmeldelse på nettet (godt indeks, god inspiration), som jeg kunne finde - og så den her:
Mange spændende slags tilbehør, en del med for mig uprøvede ingredienser, men det kan jo være et velkomment spark til at prøve nyt.
Men at kalde et brød for "Rugbrød" når der ikke er spor rugmel i!- det er da misvisende. -Og at gentage forgangne tiders advarsler om ikke at komme salt på råt kød, må også betragtes som misvisende, når man nu kan "gourmet-salte" (salte et stykke tid i forvejen og acceptere en smule vædske-udsivning der kan duppes væk, og så til gengæld opleve at det let saltede kød suger den vædske som ellers tit springer ud under stegning, på trods at porerne bliver lukkede ved hurtig at vende kødet på en varm pande.
Vedkommende gav dog alligevel bogen 3 ud af 5 stjerner.
Mange spændende slags tilbehør, en del med for mig uprøvede ingredienser, men det kan jo være et velkomment spark til at prøve nyt.
Men at kalde et brød for "Rugbrød" når der ikke er spor rugmel i!- det er da misvisende. -Og at gentage forgangne tiders advarsler om ikke at komme salt på råt kød, må også betragtes som misvisende, når man nu kan "gourmet-salte" (salte et stykke tid i forvejen og acceptere en smule vædske-udsivning der kan duppes væk, og så til gengæld opleve at det let saltede kød suger den vædske som ellers tit springer ud under stegning, på trods at porerne bliver lukkede ved hurtig at vende kødet på en varm pande.
Vedkommende gav dog alligevel bogen 3 ud af 5 stjerner.
16 år29. november 2007 kl. 21:23
Cheasy_____12345 (slettet)
re: Bog: Tankekuren - en gaveide
Tankekuren er en genial bog. jeg har læst den flere gange. Den har været med til at ændre nogle dårlige vaner. Der er tale om en proces der fortsætter, men det har allerede givet resultat.
16 år30. november 2007 kl. 08:21
MereteS (slettet)
re: Julegaver
jeg vil anbefale "Spis igennem" af Arne Astrup og Claus Meyer, jeg syntes den er fantastisk, og man kan virkelig mærke at Meyer brænder for de gode råvarer, og ikke mindst den gode smag, som er så vigtig når man er på kur
16 år3. december 2007 kl. 20:04
iakob
Vi har faktisk spis bedre. En virkelig god bog.
Har I prøvet den der gryderet med lakridsrod, svesker, øl og oksekød? Nammenam!!
Desværre så står der ikke ved retterne hvordan man får lavet 150-200 gram grøntsagsret som har samme høje kvalitet til disse retter. Selvom der er grøntsager i f.eks. gryderetten så er det jo ikke nok til at opfylde tallerkenmodellen.
Har I prøvet den der gryderet med lakridsrod, svesker, øl og oksekød? Nammenam!!
Desværre så står der ikke ved retterne hvordan man får lavet 150-200 gram grøntsagsret som har samme høje kvalitet til disse retter. Selvom der er grøntsager i f.eks. gryderetten så er det jo ikke nok til at opfylde tallerkenmodellen.
16 år4. december 2007 kl. 13:36
MereteS (slettet)
nej den har jeg ikke smagt, men den ser godt nok dejlig ud, og kalven er i fryseren, så jeg må have noget op. Jeg laver tit salat af broccoli, hvidkål, rødkål eller gulerødder, og passer det ikke sammen med gryde retten kan man jo spise grøntsagerne først som en lille forret.
16 år4. december 2007 kl. 17:03
bruger slettet
Jeg ønsker mig en push up BH.. Min altid meget "små fordele" er blevet mindre ved vægttab :-)
16 år5. december 2007 kl. 09:18
dutti (slettet)
jeg er også gået en skål ned siden i sommers, der vejede jeg nemlig 67,5 kg så der er da sket lidt siden da:) men så var der en masse bher fra før jeg kunne passe igen så skidt.. jeg ønsker mig juveler hehe
16 år5. december 2007 kl. 19:58
bruger slettet
Mine nye Bh'er skal være push-up MED FYLD :-) Hmm... lidt træls at miste vægt der, men det må man tage med :-) Hi hi mavens omkreds er næsten det samme som rundt om brysterne... I øvrigt juveler køber jeg selv - arbejder i en guldsmed...
16 år5. december 2007 kl. 21:32
De kan købes på diabetes.dk
Og den dyreste koster 80 kr, og levering er 15 kr, så det kan ikke blive nemmere, jeg bruger selv blandt anden den der hedder ned i vægt, men der er også en der heder mad i små gryder, prøv at se om de er noget for dig.
De bedste sko til kuperet terræn er sko fra salomon, dem bruger vi, når vi går rundt i fjeldene her på grønland, og der fåes ikke bedre sko.
Kh
Ulla