Julegaver

Du læser en tråd i debat > vægttab

Julegaver
Ja, det er tidligt og alt det der. Men jeg tænkte at det måske var en god idé at lave en tråd omkring julegaveønsker som kan hjælpe os i den sunde levevis.

Selv har jeg tænkt på at finde et par kogebøger som jeg kan ønske mig. Een om mad med grøntsager og blandede salater og een med nemme hverdagsretter.

Desuden er sundhedsstyrrelsen vist udkommet med en kogebog til mænd som jeg overvejer at købe til min mand. Det handler om opskrifter som kan få listet lidt grøntsager ind i mændene - altså maskulin grøn mad.

Jeg ønsker mig også nogle cykel-pedal-seler. Jeg kender ikke navnet på dem, men de bruges til at spænde en sko fast med - i stedet for clips. Min mand siger de ikke kan købes længere. Er det rigtigt? Og hvad hedder sådanne nogle egentligt?
17 år7. oktober 2007 kl. 07:28
re: Julegaver
Det lyder som en god idé : )
Tror jeg vil ønske mig en god kogebog og en cykelcomputer...
17 år7. oktober 2007 kl. 09:49
Julegaver
Jeg ønsker en elipse/crosstrainer, så hvis nogen kender et godt mærke gerne med programmer (intervaltræning), så giv lige lyd.
17 år7. oktober 2007 kl. 13:42
Jeg ønsker mig en bog om grøntsager og retter med grøntsager som kan bruges til børn også. Jeg har en datter på 11 som ikke er kræsen men indimellem synes hun det bliver for meget med alle de grøntsager *s*. Hvis jeg indimellem kunne lave nogle retter hvor de er lidt mere skjulte så ville det være rart. Hun elsker bønner, spinat men er træt af gulerødder og blomkål. Blomkål har ellers altid været hendes favorit. Ellers er sådan noget som broccoli altid et hit.

Jeg har også med stort held lavet rodfrugter i ovnen men er der kartofler imellem udvælger hun dem fremfor de andre. Hun er ikke overvægtigt men ligger på grænsen til lidt på maven.

Kender i evt. sådan en bog.

Kami13: Jeg har købt en crosstrainer i Harald Nyborg til ca. 2000,- kr. Der er magneter på håndtagene så den måler hjerteslag, puls plus mange andre ting. Der er mange trin på så den kan indstilles fra let til meget meget tung. Jeg kan slet ikke komme op over 5 og der er 10 trin.
17 år7. oktober 2007 kl. 20:07
Børnemad
Jeg fandt denne bog da jeg ledte efter passende julegaver:
gad.dk

Jeg ved ikke om du kan bruge den og du bør først checke på bogpriser.dk om du kan få den billigere.
17 år9. oktober 2007 kl. 10:19
Bog: Tankekuren - en gaveide
Jeg har fundet en bog mere mens jeg surfede. Jeg ved ikke om jeg selv vil købe den da jeg allerede købte en anden bog omkring at tænke som en tynd person. Men den indeholder så vidt jeg kan læse mig til ingen opskrifter, ingen speciel kur, ingen kalorietælleri og en masse små-øvelser til at fjerne ens dårlige vaner ud fra devisen: overvægtige mennesker har flere dårlige vaner end slanke mennesker og det er de dårlige vaner som gør dem overvægtige.

Jeg tror jeg vil overveje at anskaffe mig bogen om et års tid når jeg skal stoppe kalorietælleriet.

Bogen hedder "The no-diet diet" ("Tankekuren" på dansk) og er skrevet af Professor Ben Fletcher, Dr Karen Pine og Danny Penman. Den engelske udgave kan købes her: bookdepository.co.uk

Den danske kan findes her: bogpriser.dk

Men bemærk at den engelske sprogede version er i sin anden reviosion (udkommet juni 2007) og koster cirka 100 kroner, mens den danske er første revision og koster mindst 210 kroner.

I kan se anmeldelser af bogen på: amazon.co.uk
17 år9. oktober 2007 kl. 13:45
Hej dejlig glad.
Jeg har set den fra harald nyborg, men jeg kunne rigtig godt tænke mig sådan en der selv skifter i intensitet undervejs, for at få det varieret. Så man vælger et program inden man starter, og så sørger den selv for opvarmning og nedtrapning med modstanden f.eks. Ligesom dem de har i motionscentrene. Men de er vist brækdyre, og så tænkte jeg at måske nogen havde fif til hvad mærke man skulle kigge efter. Så kunne det jo være man kunne finde en lettere brugt eller noget.
17 år9. oktober 2007 kl. 18:52
Så er vi lidt tættere på jul. Er der nogen flere som har idéer.

Jeg søger selv efter en titel på en bog - en kogebog - som indeholder interessante grøntsagsretter. Helst retter som egner sig som tilbehør til ris/pasta/brød/kartoffel og kød. Gerne varme retter - men i hvert tilfælde med gode sunde grøntsager som kål, rødder mv.

Er der nogen som kan give mig et fingerpeg til en titel på en bog?
17 år29. oktober 2007 kl. 19:34
hej iakob

hjerteforeningen har en del gode bøger.

de er alle sammen baseret på fedtfattig mad og efter tallerken-modellen. jeg har efterhånden 3-4 bøger plus en masse foldere med hverdagsmad ( såsom frikadeller / steg / boller i karry osv ) altså både gammeldags mad og moderne mad. prøv at klikke ind på deres hjemmeside og kik. der er forresten også en kogebog til rigtige mænd ( he he det hedder den)
deres hjemmeside er absolut et besøg værd.
bruger selv tit opskrifter derfra.
lise
17 år29. oktober 2007 kl. 19:46
Heiii... :D
Jeg ønsker mig et par SUPER gode trave outdoor sko. Jeg vandrer meget i kuperes terræn og vådt græs, og lige nu går jeg i et par skeakers som IKKE er velegnet! Jeg har haft kig på nogen men de koster 1300kr. så bliver lige nød til at ønske mig gavekort hertil i julegave.Er der nogen som har gode råd i den retnng elle kender nogle gode mærker? :D
Glædelig jul HO HO HO :D
17 år29. oktober 2007 kl. 22:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });