Onsdagsvejning 03-10-2007

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Onsdagsvejning 03-10-2007
Hej Mianne

Tillykke med det tabte kilo ;-)

Jeg var lige inde på den side du har anbefalet. Den er sørme god og rigtig rart med en beregner. Dog ville jeg stadig gerne have en side hvor jeg kunne skrive mine vare ind og så få resultatet for kulhydrater, fedt og protein i procent. Kender du måske sådan en side?

Den morgenmad jeg spiser er nøje regnet ud og hvis jeg ikke spiser brødet med smør på får jeg for lidt kulhydrat plus fedt og dermed ikke nogen smileys. Grahamsbrød er faktisk rimelig med hvad ang. kostfiber. Smørret vælger jeg istedet for at skulle spise 30 gram mandler. Det er for uoverskueligt. Desuden synes jeg det er rart med lidt smør. Det er vigtigt for mig at få den mængde fedt i mit måltid som jeg skal have da jeg ellers får sukkertrang over middag. Resten af dagen får jeg fedt igennem kødet, nødder, avokado eller rapsolie. Jeg holder på det er bedre at spise det stykke grahamsbrød med smør om morgen end at jeg får lyst til chokolade kl. 11.
17 år3. oktober 2007 kl. 18:20
Hej alle og tillykke med tabene. og op med hovedt til jer som ikke har tabt jer det skal nok komme.

Her siger vægten 79kg. har lavet mig et nyt mål om at jeg gerne vil ned på 75 ved udgange af dette år, det burde være rimlig realistisk.

Zenta
17 år3. oktober 2007 kl. 18:41
Hej Zenta

Jeg var inde og kikke på din profil...wow siger jeg bare :-) og godt gået.
Held og lykke med dit nye mål som jeg er sikker på du når *s*.
17 år4. oktober 2007 kl. 10:46
hej zenta
Ja det må jeg også sige. holde da helt ferie hvor har du tabt dig meget. rigtig flot gået. du har godt nok været standhaftig. gennemsnitlig vægttab i måneden 3-4kg. hvor er du sej og ennda julen over og ind i dette år. sej gået

Jeg vil, at mit mål skal være ,at komme ned på de 78kg og holde vægten der indtil uge 1 i januar 2008. og så et nyt mål der . Der hedder at komme ned på de 75kg.

knus lise
17 år4. oktober 2007 kl. 11:31
1000 Tak til jeg alle.

Det er rigtigt dejligt med så meget opbakning, jeg VIL det her og I hjælper mig med at holde fokus.

Jeg tror måske jeg har haft en forventning om at fortsætte samme vægt tab, som jeg havde fra feb. til i sommers, på trods af at jeg har holdt sommer feri, 30års fødselsdag, og er startet nyt arbejde, som har taget meget af min tid og mine ressourcer (kraæfter).
Ja og når så manden og børnen og skal plejes, har der ikke været så meget tid og overskud til motion, og når jeg ikke har gang i motionen, tænker jeg ikke så meget over hvad jeg spiser.

Er efterhånden træt af min motionscykel, men det er den eneste form for motion jeg kan få til at passe ind i min hverdag. Kunne godt tænke mig at komme til at løbe engang, men det er mig desværre fysisk umuligt i øjeblikket.

Endnu engang tak til jer for at høre på mit brok, jeg lover at lige så snart jeg får "vent bøtten" skal jeg nok være lidt mere aktiv herinde med at svare andres indlæg om andet end mig, men har ikke overskudet i øjeblikket.

Gitte
17 år5. oktober 2007 kl. 07:09
Hej Gitte

Jeg kan heller ikke løbe. Jeg har et løbebånd, jeg går på. Hadede motionscyklen, så løbebåndet er et godt køb. Det var måske også en mulighed for dig?

Anna
17 år5. oktober 2007 kl. 09:01
Endnu engang tak til jer for at høre på mit brok, jeg lover at lige så snart jeg får "vent bøtten" skal jeg nok være lidt mere aktiv herinde med at svare andres indlæg om andet end mig, men har ikke overskudet i øjeblikket.

Gitte

Jeg har lige en bemærkning til det du har skrevet om at ville "give igen" når overskuddet kommer til det.
Måske skal du ikke gå og have så dårlig samvittighed over lige netop det. Jeg tror de fleste herinde har prøvet det du er igennem lige nu. Og det værste er så at vi er så gode til at dunke os selv i hovedet istedet for bare at nyde og tage imod uden at skulle gengælde med det samme.
Jeg har et lille citat fra et andet sted på nettet:

Vi får tilbage hvad vi giver, men ikke altid fra dem som vi giver til.

Tænk lidt over det og tag så imod de råd du kan bruge til noget og lad resten være. Inkl. din tanke om at skulle returnere med noget til gengæld. Det dræner dig kun for yderlige energi.

Tanker herfra til dig.
17 år6. oktober 2007 kl. 09:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });