Onsdagsvejning 03-10-2007

Du læser en tråd i debat > vægttab

99,9...

Ja hvad kan jeg sige det er noget værre lort, kan slet ikke finde tiden energien eller motivationen i øjeblikket. Jeg får så mange gode råd herinde, men jeg har ikke engang overskud til at skrive tak for dem, ja og slet ikke til at følge dem....

AnnaP vil følge dit råd og skrive min mad ind i mon dagbog, altså jeg kan jo ikke finde ud af det med at taste det rigtigt ind, så jeg håber der er nogen der har tid og lyst til at kigge i min dagbog en gang i mellem og fortælle mig hvad jeg gør galt, og så håber jeg at det kan hjælpe mig til at finde motivationen igen.

Mange triste hilsner og håb om at jeres onsdag er bedre end min, Gitte
17 år3. oktober 2007 kl. 07:07
re: Onsdagsvejning 03-10-2007
Hejsa... Jeg har tabt mig 500g siden sidste onsdag, hvilket er okay synes jeg. Har tabt 13,5 cm over hele kroppen (undtagen lårene - øv). Har ikke talt kalorier, men har skåret det direkte usunde væk og er lige startet som postbud. Det kan klart anbefales, hvis man vil tabe sig! Man kan næsten se fedtet smelte og musklerne gro:)

Gitte: Hvor er det altså noget l***... :( Kan godt følge dine problemer. Har selv været igennem sådanne perioder. Mit problem har meget været, at jeg er meget utålmodig og ikke er god til at sætte små mål. Nu er det dog ved at gå op for mig at det er det eneste der virker, så jeg prøver at tænke lidt mere over hvad jeg spiser og går en tur en gang imellem. Prøv at gøre sådan. I stedet for hele tiden at tælle kalorier, så skær slik og fastfood væk. Det alene hjælper virkelig meget!
17 år3. oktober 2007 kl. 07:35
Hej Gitte,

Jeg skal nok kigge i din dagbog - op med humøret - i morgen har du sikkert tabt dig igen.

Venlig hilsen

Maddie
17 år3. oktober 2007 kl. 07:38
Gitte: Du skal nok få din motivation og dit overskud igen. Betragt det som en sejr, hvis du kan holde vægten i en periode, mens du arbejder på at motivere dig selv til at tabe dig igen. Det er vel forskelligt, hvad man bliver motiveret af, men jeg bruger bla. at forestille mig fornemmelsen af en lettere krop, hvor jeg får mere energi til motion, og motion bare bliver dejligere. Jeg ser faktisk også mit mål om at tabe mig som et delmål på vejen mod et større mål (et bestemt løb, som jeg drømmer om at gennemføre), og det føles godt og motiverende for mig. Jeg vil tabe mig, fordi der er et formål med det. Så gør dig klart, hvad dit formål er, og fokuser på det.

Selv har jeg haft en god uge og tabt mig hele 1,4 kilo i forhold til sidste onsdag. Sidste onsdag var dog en "dårlig vejedag", hvor vægten viste 500 gram mere end ugen før. Så netto (hvis man kan sige sådan) har jeg tabt mig 900 gram.

Men jeg vil bare sig, især til Gitte, at jeg også har svære perioder, og det er nemt at sige, at det nok skal gå over, når man er i en god periode. Men det skal det altså nok ;-) Held og lykke.
17 år3. oktober 2007 kl. 09:13
Gitte: kan godt forstå at du er nedtrykt, men der er ikke så meget andet at gøre end bare at være stærk og blive stædig og forsøge endnu mere.. :-)

Jeg har siden sidste onsdag tabt 600 g så det går stille og roligt fremad.. jeg er nu blevet så afhængig af mit motion at jeg træner i motionscenter 1½ time....-HVER DAG! er faktisk rigtig stolt af mig selv og da min kæreste kommenterede at han godt kunne se på mig at jeg havde tabt mig, gav det et ekstra kick.. han plejer nemlig ikke at sige sådan noget!

17 år3. oktober 2007 kl. 10:23
Hej alle sammen
Hvad med at indføre daglig vejning. Jeg har tabt ca. 500 g i løbet af ugen, men det ville man ikke kunne se, hvis jeg kun vejede mig om onsdagen, da min vægt fra dag til dag kan svinge med op til 500 g i hvert tilfælde. Så i stede for at være negativ og uden motivation en hel uge, vælger jeg at være ked af det en dag og holde mine mål, og så være glad næste dag, da det kun var et tilfældigt spring. Det virker for mig.
Anne
17 år3. oktober 2007 kl. 11:54
hej muddes mor
du er nødt til at finde alt det positive frem du kan. prøv at se det på du måde at du jo er under de 100kg.
det at tænke positivt i og onmkring mit vægttab hjalp i hvert tilfælde mig.

min vægt står stille på de 80kg. men jeg glæder mig over de 18.8kg jeg har tabt og at der nu kun er 2 kilo til målet er nået. derefter vil jeg så se om jeg skal yderligere ned i vægt. jeg har sat datoen herinde til 30-10 07 . men pyt med om det tager en måned længere.
jeg skal nok nå det . ;O og det tror jeg også du gør gitte. ;O) det skal nok gå

tillykke til jer der har tabt jer ;O)

lise
17 år3. oktober 2007 kl. 12:44
Tillykke til alle "taberne" det er rigtig flot gået af jer :-)

Til muddes mor. Du har da tabt dig en del kan jeg se på din profil. Det synes jeg er flot. Jeg ved ikke om det hjælper men hvis jeg vejede det du gør nu ville jeg være glad. Hvis du giver op kommer du måske op på det som jeg vejer og det er ikke sjovt. Så hvis din vægt står stille så er det godt. Bedre end at tage på ihvertfald. Måske skal du nyde den nye vægt lidt førend du igen taber dig. Jeg har smugkikket lidt på hvad du har spist til morgen....og ja jeg spiser en del mere. Efter jeg har sat min morgen mad op går det bedre. Jeg spiser omkring 500 til 600 kcal. om morgen. Ja det er meget men det har hjulpet mig af med den sultfornemmelsen jeg havde i kroppen.
En typisk morgen: 50 til 60 gram havregryn, 200 gram minimælk, 1 stk. grahamsbrød med kærgården 10 gram plus 2 stk. røget svinefilet 20 gram. Dertil 15 gram mandler og en kop te med sødemiddel.
Den morgen mad giver god energi der holder til frokost.

Har du brug for en sparringsmakker melder jeg mig ;-)
17 år3. oktober 2007 kl. 15:38
Hej alle.. Jubii -1kg... Tillykke til jer andre.
Det er rigtigt, at morgenmaden er vigtig. Men Dejlig glad, jeg ville ikke spise brødet og kærgården. Super m havregryn, ta noget grovere brød og drop smørret. Men jeg tager tit mine før omtalte MINIMUM FIBERKIKS fra Føtex. De er simpelthen suveræne. De mætter p.g.a det store kostfiber indhold. WASA SPORT er også rigtig gode. Det mætter længe... Klø på alle sammen, vi har alle oplevet en stille periode og vægten går lidt op, MEN GIV IKKE OP... Kærlige knus fra Marianne
17 år3. oktober 2007 kl. 16:22
DENNE SIDE ER OPLYSENDE:

spismest.dk

Vælg f.x forbruger, og der er en masse oplysninger om mad og indhold m.m.
KAN KUN ANBEFALES. Der er også oplysninger om bl.a. morgenmad m.m.
17 år3. oktober 2007 kl. 16:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });