#12 af annap (slettet)
Vægtkamp
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: Vægtkamp
Sjovt Nilleper. Sad lige og fik den samme tanke.
Jeg kalder det heller ikke en kamp.
Mit projekt hedder "projekt lækker" :-)
Det gør en forskel, at jeg fokuserer positivt :-)
Bare en idé.
Anna
Jeg kalder det heller ikke en kamp.
Mit projekt hedder "projekt lækker" :-)
Det gør en forskel, at jeg fokuserer positivt :-)
Bare en idé.
Anna
17 år2. oktober 2007 kl. 20:20
Dejlig glad (slettet)
Jeg kan godt forstå hvad i mener.
Men for mig er det stadig en kamp på et eller andet plan. Jeg kæmper en brag kamp for at holde motivation oppe. Jeg kæmper også mod mine "indre" dæmoner når jeg bliver fristet af noget lækker.
Ligeledes når jeg skal veje mig. Så kommer der en kamp i mit indre. Den går på at overbevise mig selv om at jeg nok ikke har tabt mig og at jeg nu ikke må blive alt for skuffet. Jeg ved godt det er negativt og at meget af min overvægt ligger i mine negative tanker om mig selv og den manglende tro på at jeg kan.
Jeg skulle jo nødigt gå hen og tro noget godt for en gangs skyld ;-). Dog føler jeg en forandring denne gang. At jeg har taget hånd om mit vægttab. Jeg har droppet diverse kure og køre kun på at ændre min levevis og få mindre kalorier ind. Og få det rigtige forhold imellem tingene.
Derved er det anderledes for mig. Jeg lægger ikke mit vægttab i hænderne på en eller anden ny kur. Jeg sætter ikke min lid til at hvis nu jeg lader være med at blande det og det så taber jeg mig nok. Jeg har gjort op med mig selv at der er kun en vej. At tælle hvad jeg putter ind og så holde op med at putte for meget ind.
Men jo jeg synes det er en kamp.
Men for mig er det stadig en kamp på et eller andet plan. Jeg kæmper en brag kamp for at holde motivation oppe. Jeg kæmper også mod mine "indre" dæmoner når jeg bliver fristet af noget lækker.
Ligeledes når jeg skal veje mig. Så kommer der en kamp i mit indre. Den går på at overbevise mig selv om at jeg nok ikke har tabt mig og at jeg nu ikke må blive alt for skuffet. Jeg ved godt det er negativt og at meget af min overvægt ligger i mine negative tanker om mig selv og den manglende tro på at jeg kan.
Jeg skulle jo nødigt gå hen og tro noget godt for en gangs skyld ;-). Dog føler jeg en forandring denne gang. At jeg har taget hånd om mit vægttab. Jeg har droppet diverse kure og køre kun på at ændre min levevis og få mindre kalorier ind. Og få det rigtige forhold imellem tingene.
Derved er det anderledes for mig. Jeg lægger ikke mit vægttab i hænderne på en eller anden ny kur. Jeg sætter ikke min lid til at hvis nu jeg lader være med at blande det og det så taber jeg mig nok. Jeg har gjort op med mig selv at der er kun en vej. At tælle hvad jeg putter ind og så holde op med at putte for meget ind.
Men jo jeg synes det er en kamp.
17 år2. oktober 2007 kl. 21:49
Bit
Ja, jeg synes også, det er en kamp, selv om jeg godt kan se pointen i at kalde det noget mere positivt. Men i stedet for at se sådan på det, at en kamp kan man tabe, så fortæller jeg mig selv, at denne kamp ender med en samlet sejr - og undervejs er der også små sejre til mig, fordi jeg har sat mig små delmål (500 gram om ugen). Jeg synes egentlig, der også ligger noget positivt i det at kæmpe. Så godt kamp til dem, der kæmper, og held og lykke til alle andre ;-)
17 år3. oktober 2007 kl. 08:29
Jeg ville ALDRIG kalde det for en KAMP at tabe mig. For det er ikke en kamp - men en aktiv indsats. En kamp kan man tabe - en aktiv indsats enten gør man eller også gør man ikke. Dermed gør jeg mig selv til ansvarlig for mit vægttab - frem for at det er "en krig" mellem mig og en "ukendt fjende i form af overflødige kilo".
Held og lykke